Forma-1

Szezonnyitó Forma-1-es show Londonban, bemutatta idei autóját a Ferrari

2025.02.19.

Hivatalosan bemutatták a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság idei festéseit és pilótáit a sorozat kedd esti londoni szezonnyitó show-ján. Új festéssel, 99%-ig megújulva érkezett meg a Ferrari 2025-ös autója, mellyel a bajnoki duplára hajt a csapat.

Nemigen esik meg a Ferrarival, hogy a bemutatója egy másik bemutató árnyékába szorul, ám most pontosan ez történt. Eredetileg február 19-ére hirdettek meg egy külön csapatbemutatót, melynek keretében online rántották volna le a leplet az idei F1-es modelljükről. Csakhogy az SF-25-ös már a kedd esti londoni festésbemutató „leple alatt” megérkezett online.

Ahogy az F1 nagy évnyitóján betolt korábbi versenygép, úgy a tényleges 2025-ös autó is sötétvörös festéssel mutatkozott be, motorborításán egy nagy fehér sávval. A gép elnevezésében az előző két szezon hagyományát követi, a csapat elmondása szerint a folytonosság fontosságát hirdetve. Reményeik szerint a pályán nyújtott teljesítményben és az eredményekben is meglesz ez a folytonosság, hiszen 2024-et igen erősen zárták.

Autójuk 99%-ban megújult a tavalyihoz képest, szinte nincs olyan alkatrésze, amit egy az egyben áthoztak volna az SF-24-esről. Ahogyan az olasz sajtó megszellőztette, az egyik nagy változást az autó felfüggesztésének átalakítása jelenti: elöl a Red Bull és a McLaren által évek óta (és a Mercedes által tavaly óta) használt vonórudas megoldásra váltottak. Emögött elsősorban aerodinamikai okok és célok állnak: szeretnék jobban hasznosítani az autó alá, illetve oldala köré áramló levegőt. A csapat szerint az aerodinamikai fejlesztésben is nagyobb mozgásterük lett ezáltal azok után, hogy az előző verziónál tulajdonképpen elérték a plafont.

A csapat kitartott a rövidebb orrkúp mellett, az oldalsó és a versenyző feje feletti légbeömlők alakja sem változott drámaian. Az oldaldobozok kialakítását módosították, és – bár ez nem látszik – a hírek szerint a padlólemezen is komoly átalakításokat végeztek. Változás történt még a hátsó szárnynál, ami V-alakot kapott.

A Ferrari célja a szabályrendszer utolsó évében az autó fejlesztési potenciáljának növelése volt. Nagy gondot fordítottak a gumikezelés és az időmérős teljesítmény javítására, amivel mindkét versenyzőjük életét megkönnyítenék idén azok után, hogy Charles Leclerc-nek, de a Mercedesnél Lewis Hamiltonnak is voltak problémái tavaly egy körön.

„Az új autó bemutatója nagyon izgalmas és büszke pillanat a csapat minden tagja számára” – nyilatkozta Frédéric Vasseur csapatfőnök. „Hónapok kemény munkája van az SF-25-ben, hála a csapat elhivatottságának. Izgatottan látjuk, hogy a munkánk gyümölcse most testet öltött, és készülünk a pályára vitelére.”

A Ferrari szerdán fogja bejáratni az új autóját egy 200 kilométer megtételét lehetővé tevő filmes napon, a gyár mellett kanyargó tesztpályáján, Fioranóban. Elsőként Charles Leclerc ülhet volán mögé.

„Az SF-25-ös egy továbbfejlesztése az SF-24-esnek, ami remek kiindulási alapot kínált számunkra” – állapította meg Loic Serra a karosszériáért felelős technikai igazgató, aki tavaly állt munkába a Scuderiánál.

„Keményen dolgoztunk, az autó kilencvenkilenc százalékán változtattunk, átalakítottuk a felépítését, hogy több teljesítményt hozzunk ki belőle. A vonórudas első felfüggesztés csak a legszembetűnőbb a sok jelentős változtatás közül.”

„Arra számítunk, hogy az új szezon nagyon szoros küzdelmet fog hozni, és a végeredményről ezredmásodpercek fognak dönteni. Mind a legjobbunkat nyújtjuk, hogy megtaláljuk ezeket az időnyereségeket, még ha csak aprók is, mert számíthatnak. Arra számítunk, hogy kezdettől versenyképesek leszünk” – tette egyértelművé a Mercedestől érkezett francia szakember.

Bár a motorfejlesztést 2022-elbefagyasztották, a Ferrari az erőforrásával is igyekezett előrelépni. Az elmúlt évben voltak bizonyos sajátosságai a motorjuk erőleadásának, amik hátrányos helyzetbe hozták őket bizonyos pályákon. „Keményen dolgoztunk az összes vezérlőstratégián és eljáráson, hogy minden alkatrész minden pályán és eseményen jól működjön” – jelentette ki Enrico Gualtieri, a motorrészleg technikai igazgatója.

„A megbízhatóság továbbra is elsődleges, és nagy figyelmet fordítottunk a felkészülésre, a minőségre és a következetességre, hogy a legmagasabb szinten teljesíthessünk a pályán. A 2025-ös szezonnak lesz pár különleges kihívása, de készek vagyunk szembenézni ezekkel, miközben megszállottan figyelünk minden részletre. Hisszük, hogy az SF-25-össel elérhetjük a céljainkat.”

A Ferrari tavaly az utolsó versenyig harcban volt a McLarennel a konstruktőri bajnoki címért, amit mindössze 14 ponttal bukott végül el. Vasseur reméli, hogy idén megtehetnek egy újabb lépést.

„Tavaly az utolsó kanyarig harcoltunk a konstruktőri címért, és most szeretnénk erre építeni, egy erős alappal indulva, célba véve mindkét bajnokság megnyerését” – tette egyértelművé a csapatfőnök.

Carlos Sainzot időközben Lewis Hamilton váltotta, aki újult erővel és motivációval szállna harcba a nyolcadik F1-es bajnoki címéért. Persze Charles Leclerc-nek is a trófea a végső célja. „Lewis érkezésével új a versenyzőfelállásunk, és úgy érezzük, hogy csapatként megtehetjük azt az extra lépést, amivel a legjobbá válhatunk. Tudatában vagyunk annak, mekkora kihívás vár ránk, de készen állunk mindent beleadni, hogy a legmagasabb szinten versenyképesek legyünk, tudva, hogy közben a szurkolóink támogatására is számíthatunk, akik mindig inspirálnak minket. Ideje a munkára összpontosítani és a pályán beszélni. Alig várom, hogy elkezdődjön a szezon” – fogalmazott Vasseur.

Lewis Hamilton 12 Mercedesnél töltött év után váltott csapatot. Idén vezet először olyan autót az F1-ben, amit nem a csillagos márka erőforrása hajt. „Az első heteim egészen hihetetlenek voltak. Első kézből tapasztaltam meg, milyen szenvedély és elhivatottság jellemzi az egész csapatot. Izgalmas, hogy most először leplezhetek le egy Ferrari-autót” – mondta Hamilton.

„Kemény munkával készültünk a szezonra, és nem is akarhatnánk éhesebben és elszántabban a sikert. Nagyon vártam már a szezont az új fejezet miatt, és csak még inkább felvillanyoz az a csapatszellem és hit, amit az elmúlt hónapban mindenkinél tapasztaltam. Nem is lehetnék büszkébb erre az útra, amin velük járunk. Már alig várom, hogy pályára hajthassak Charles-lal, egyre előrébb vihessük egymást, és mindent megtegyünk, hogy az élre vezessük a csapatot.”

Charles Leclerc, Frédéric Vasseur és Lewis Hamilton. Fotók: Ferrari

Leclerc a hetedik szezonjának vág neki a Ferrarival. „Izgatott vagyok az SF-25 leleplezése miatt. Minden évben keményen dolgozunk a fejlődésért, és az egész csapat hónapok óta gőzerővel dolgozott.”

„Tavaly igazi csatát vívtunk, és nagyon közel kerültünk a bajnoki címhez. Idén egyértelmű a cél: meg akarjuk nyerni a konstruktőri bajnokságot, és a személyes célom az egyéni bajnoki cím.”

„Lewisszal az érkezése óta szorosan együttműködünk, és hiszem, hogy az ő tapasztalata és szemléletmódja inspirálni fog. Fizikálisan és mentálisan felkészültebb vagyok az új szezonra, és már alig várom, hogy a pályán lehessek, és mindent megtehessek a Ferrari csúcsra történő visszajuttatásáért” – mondta a monacói.

És ami ellopta a Ferrari elől a show-t: Az O2 Arénában közel 15 ezer néző előtt rendezett színpompás műsor keretében mutatták be a mezőny tíz csapatát és a pilótákat - az 1950-ben indult sorozat történetében először egyszerre -, akik együtt álltak színpadra a csapatfőnökökkel.

Nem mindegyik istálló hozta el a londoni gálára az új autóját, az idei festést viszont valamennyi istálló bemutatta, ahogy a versenyzők is már a 2025-ös ruháikban mutatkoztak be. Minden csapatnak hét perc állt rendelkezésre, hogy a közönségnek bemutassa, miként képzeli el az idényt.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke és felesége, Geri Halliwell angol énekesnő. Fotó: MTI/EPA/Neil Hall

A hazai környezetben színpadra lépő hétszeres világbajnok Lewis Hamiltonnak ez volt az első hivatalos, nyilvános eseménye a Ferrarival, miután elhagyta a Mercedest. Hat pilótának - Liam Lawsonnak, Oliver Bearmannek, Jack Doohannek, Andrea Kimi Antonellinek, Isack Hadjarnak és Gabriel Bortoletónak - a londoni show volt az első bemutatója, közülük az első három már vett részt futamon, de teljes szezont még csak most fog kezdeni.

A 2025-ös naptárban 24 futam szerepel. A 76. F1-es idény rajtja március 16-án lesz Ausztráliában, a záróversenyt pedig december 7-én tartják Abu-Dzabiban. Az augusztus 3-i Magyar Nagydíj a 14. a sorban.

Forrás: hirado.hu, mti.hu

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.20
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.02.20
Több közlekedési szabály megszegése miatt indítottak eljárást egy fiatallal szemben Nagykanizsán....
2025.02.20
Hogyan lehet elkerülni a váratlan költségeket?   ..
2025.02.20
Lezajlott a verseny 2. fordulója, a középdöntő. Az Autós Nagykoalíció és az Autószerelők Országos....
2025.02.20
A jövőbeni modellek "jóval drágább áron" lesznek elérhetőek. ..
2025.02.20
Az Arval Mobility Observatory új fehér könyve átfogó képet ad az elektromos kishaszongépjárművek....
2025.02.20
Az OMV Hungária és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat újabb sikeres jótékonysági akcióval zárta a....
2025.02.20
Új HR vezetőt nevezett ki hazánk legnagyobb flottakezelője és mobilitási szolgáltatója, az Ayvens....
2025.02.20
A globális gazdaság gyorsulását a magyarországi cégvezetők 70%-a várja, a hazai gazdasággal....
2025.02.20
A BYD autógyár építése felpezsdítette az életet a Szegedi Tudományegyetemen, 2025-ben egyenesen....