Szegedi Tudományegyetem
Már a második Mérnöki Karrierhetét rendezte a február közepén a Szegedi Tudományegyetem, a helyszín a Mar téri „A” épület volt. Az intézmény számos olyan programmal várta az érdeklődőket – jelenlegi és végzett hallgatóit –, mely segíthet karrierjük elindításában és annak fejlesztésében.
Az SZTE Mérnöki Kar a már hagyománynak számító Duális és Kooperatív Börzéjét – melyet minden tanulmányi félév elején megszervez – 2024 szeptemberében kibővítette egy egész karrierhétté. Ennek sikerén felbuzdulva 2025 februárjában, az egyetemi szorgalmi időszak első hetében már a II. Mérnöki Karrierhéttel jelentkezett a felsőoktatási intézmény, melyen számos hazai és nemzetközi cég is jelen volt.
A háromnapos rendezvény első napján volt a “szokásos” Duális és Kooperatív Börze, ezen az SZTE Mérnöki Kar partnervállalatai gyakorlati lehetőségekkel várták a hallgatókat, akik megismerkedhettek a cégek tevékenységével, valamit gyárlátogatásokra is jelentkezhetnek. Ezen járműiparhoz köthető vállalatok is ajánlották magukat, köztük például a Linamar, a kar egyik legrégebbi duális képzési partnere.
A rendezvény második napján a Szegeden elektromos autógyárat építő kínai BYD volt a főszereplő, a beruházó szakemberei várták a mérnöki kar jelenlegi és volt diákjait, hogy megismerkedhessenek a vállalattal, érdeklődhessenek karrierlehetőségek iránt. Az újságírókat is leginkább ez a nap érdekelte a rendezvényből, ám a sajtónyilvánosság a vártnál korlátozottabb volt.
A zsurnaliszták például nem vehettek részt azokon az előadásokon, amelyek a jelenlegi, illetve végzett diákokhoz szóltak, egyebek között a prezentáció diaképeire hivatkozva. Tóth Kevin nyolcadik féléves mechatronikai mérnök, valamint Ivanov Roland is kíváncsi volt a BYD mondandójára. Utóbbi most végzett az alapszakon, jelenleg a mechetronikai mérnök mesterszakon tanul. Mindketten hasznosnak ítélték a részvételt.
A BYD magyar képviselői sem igazán nyilatkoztak, a “frontot” Péter-Szabó István, a SZTE Mérnöki Kar duális képzési központjának vezető docense tartotta, érdemben csak ő beszélt az újságírókkal. Elmondta, a rendezvényen a BYD a hallgatók figyelmébe ajánl különböző álláslehetőségeket. – Mi pedig igyekszünk megteremteni a kapcsolatot a legtehetségesebb hallgatóink és a cég között – tette hozzá.
A programon a cég bemutatkozó előadása után személyes beszélgetésre is volt lehetőség, ez azonban még nem minősült állásinterjúnak, hiszen végzett hallgatókat keresnek. – A közeljövőben diplomázóknak viszont ez kiváló lehetőség volt, hogy kapcsolatot keressenek a gyárral – hangsúlyozta a docens.
A programot színesítette, hogy egy elektromos autót is kiállított az udvaron a BYD, mégpedig az ATTO 3 modellt. Az ígéretek szerint 2025 végén indul a termelés a Szegeden, ahol kezdetben a Dolphin és az Atto 3 modelleket gyártják majd. A kiállított elektromos jármű nem csak az autóiparban elhelyezkedni vágyókat vonzotta, a mezőgazdasági- és az élelmiszermérnöki szakokról is bőven voltak nézelődők, érdeklődők. És külföldi hallgatók is láthatóan aktivizálták magukat.
Információink szerint az autónak ez volt az első hivatalos bemutatója Szegeden, bár az utakon egy ideje lehet találkozni vele, a kiállított modellt is forgalomba helyezték már itthon zöld rendszámmal. Az autó nem volt “zsírúj”, 2022-es gyártású, első magyarországi nyilvántartásba vételének dátuma 2025 január 22. Az előzetes eredetvizsgálat és a műszaki vizsga dátuma 2024 december 23., három évre kapta meg a műszaki érvényességet, futásteljesítménye 10 ezer 961 kilométer volt. A 150 kW teljesítményű tisztán elektromos jármű saját tömege 1750, terhelhetősége 410 kg.
A rendezvény harmadik napján a jelenlegi és egykori hallgatóknak lehetőségük volt próbainterjúkon részt venni magyar, illetve angol nyelven. Ezen a mérnöki kar duális és kooperatív partnervállalatainak HR-szakemberei töltötték be az interjúztatók szerepét. A sajtómeghívóban szerepelt a BYD is, ám képviselőjük beteget jelentett, pedig portálunk leginkább rájuk lett volna kiváncsi…
Az írás második részét hamarosan olvashatják.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!