Volkswagen Golf
Dr. Heinz-Jakob Neusser mutatja be a Golf R400 tanulmányautót 2014-ben Pekingben
Az angol Car magazinnak Dr. Heinz-Jakob Neusser, a Volkswagen hajtásláncokért felelős igazgatója megerősítette, hogy már fejlesztik a Golf legerősebb, több mint 400 lóerős változatát. „Hamarosan lesz egy olyan Golfunk, aminél sportosabbat még sosem készítettünk – valóban gyártani fogjuk az autót. Jelen pillanatban még zajlik a fejlesztőmunka” – nyilatkozta Neusser.
Komoly diffúzort és középen kivezetett dupla kipufogót is kapott a tanulmány
A szériaváltozat a tavalyi Pekingi Autószalonon kiállított R400 tanulmányautó alapján készül, az orrában a kétliteres TSI turbómotor legerősebb változata dolgozik majd 400-420 lóerő közötti teljesítménnyel. Ez az erőforrás a tavalyi Genfi Autószalonon kiállított Audi TT 420 Quattro Sport tanulmányautóban mutatkozott be először, de szériaautóba még sosem építették be. A Golf tanulmányban a motor nyomatéka 450 Nm volt, az 500 Nm-t valószínűleg a szériaváltozat sem haladja majd meg, mivel a hatfokozatú DSG váltó legfeljebb ennyit tud kezelni. A Golf R400 menetteljesítményei a szupersportautókat idézték, amit a 3,9 másodperces százra gyorsulási idő is bizonyít. Valószínűleg a szériaváltozat sem lesz ennél lassabb, pláne, ha valóban találnak még néhány lóerőt a motorban.
A sportülések szénszálas váza hozzájárul a súlycsökkentéshez
Természetesen a Golf R400-ban az adaptív csillapítással rendelkező futóművet és a fékrendszert is a motor képességeihez igazítják majd, és a kocsi külső megjelenése is harciasabb lesz, mint a jelenlegi csúcsmodellnek, a szintén kétliteres motorral hajtott, 300 lóerős Golf R-nek. A tavalyi tanulmányautó szélesebb sárvédőket, agresszívebb formájú lökhárítókat kapott, mint az R, számos alkatrészét, például az üléseit is szénszálból készítették el, aminek köszönhetően 56 kilogrammal könnyebb lett az alapot adó modellnél.
A szériaváltozat kézi helyett vélhatően duplakuplungos DSG váltót kap majd
A korábban felröppent hírek ellenére nem limitált példányszámban készül majd minden idők legerősebb Golfja, és az is biztosnak tűnik, hogy ugyanarról a wolfsburgi szerelősorról gördül majd le, mint a többi típusváltozat. A világpremiert nagy valószínűséggel a szeptemberi Frankfurti Autószalonon tartja majd a Volkswagen, az értékesítés 2015 végén vagy 2016 elején kezdődhet meg. A Car magazin úgy tudja, Németországban 50 ezer euró (kb. 15 millió forint) lesz a Golf R400 ára, ami körülbelül negyedével magasabb a Golf R áránál.