Volkswagen Golf

Szériaautó lesz a több mint 400 lóerős Golf

2015.04.24.

A Volkswagen hajtásláncokért felelős igazgatója megerősítette, hogy már készülnek a legizmosabb Golf szériagyártására, ami év végén kezdődhet el.


Dr. Heinz-Jakob Neusser mutatja be a Golf R400 tanulmányautót 2014-ben Pekingben

Az angol Car magazinnak Dr. Heinz-Jakob Neusser, a Volkswagen hajtásláncokért felelős igazgatója megerősítette, hogy már fejlesztik a Golf legerősebb, több mint 400 lóerős változatát. „Hamarosan lesz egy olyan Golfunk, aminél sportosabbat még sosem készítettünk – valóban gyártani fogjuk az autót. Jelen pillanatban még zajlik a fejlesztőmunka” – nyilatkozta Neusser.


Komoly diffúzort és középen kivezetett dupla kipufogót is kapott a tanulmány

A szériaváltozat a tavalyi Pekingi Autószalonon kiállított R400 tanulmányautó alapján készül, az orrában a kétliteres TSI turbómotor legerősebb változata dolgozik majd 400-420 lóerő közötti teljesítménnyel. Ez az erőforrás a tavalyi Genfi Autószalonon kiállított Audi TT 420 Quattro Sport tanulmányautóban mutatkozott be először, de szériaautóba még sosem építették be. A Golf tanulmányban a motor nyomatéka 450 Nm volt, az 500 Nm-t valószínűleg a szériaváltozat sem haladja majd meg, mivel a hatfokozatú DSG váltó legfeljebb ennyit tud kezelni. A Golf R400 menetteljesítményei a szupersportautókat idézték, amit a 3,9 másodperces százra gyorsulási idő is bizonyít. Valószínűleg a szériaváltozat sem lesz ennél lassabb, pláne, ha valóban találnak még néhány lóerőt a motorban.


A sportülések szénszálas váza hozzájárul a súlycsökkentéshez

Természetesen a Golf R400-ban az adaptív csillapítással rendelkező futóművet és a fékrendszert is a motor képességeihez igazítják majd, és a kocsi külső megjelenése is harciasabb lesz, mint a jelenlegi csúcsmodellnek, a szintén kétliteres motorral hajtott, 300 lóerős Golf R-nek. A tavalyi tanulmányautó szélesebb sárvédőket, agresszívebb formájú lökhárítókat kapott, mint az R, számos alkatrészét, például az üléseit is szénszálból készítették el, aminek köszönhetően 56 kilogrammal könnyebb lett az alapot adó modellnél.


A szériaváltozat kézi helyett vélhatően duplakuplungos DSG váltót kap majd

A korábban felröppent hírek ellenére nem limitált példányszámban készül majd minden idők legerősebb Golfja, és az is biztosnak tűnik, hogy ugyanarról a wolfsburgi szerelősorról gördül majd le, mint a többi típusváltozat. A világpremiert nagy valószínűséggel a szeptemberi Frankfurti Autószalonon tartja majd a Volkswagen, az értékesítés 2015 végén vagy 2016 elején kezdődhet meg. A Car magazin úgy tudja, Németországban 50 ezer euró (kb. 15 millió forint) lesz a Golf R400 ára, ami körülbelül negyedével magasabb a Golf R áránál.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....