Volkswagen Golf

Szériaautó lesz a több mint 400 lóerős Golf

2015.04.24.

A Volkswagen hajtásláncokért felelős igazgatója megerősítette, hogy már készülnek a legizmosabb Golf szériagyártására, ami év végén kezdődhet el.


Dr. Heinz-Jakob Neusser mutatja be a Golf R400 tanulmányautót 2014-ben Pekingben

Az angol Car magazinnak Dr. Heinz-Jakob Neusser, a Volkswagen hajtásláncokért felelős igazgatója megerősítette, hogy már fejlesztik a Golf legerősebb, több mint 400 lóerős változatát. „Hamarosan lesz egy olyan Golfunk, aminél sportosabbat még sosem készítettünk – valóban gyártani fogjuk az autót. Jelen pillanatban még zajlik a fejlesztőmunka” – nyilatkozta Neusser.


Komoly diffúzort és középen kivezetett dupla kipufogót is kapott a tanulmány

A szériaváltozat a tavalyi Pekingi Autószalonon kiállított R400 tanulmányautó alapján készül, az orrában a kétliteres TSI turbómotor legerősebb változata dolgozik majd 400-420 lóerő közötti teljesítménnyel. Ez az erőforrás a tavalyi Genfi Autószalonon kiállított Audi TT 420 Quattro Sport tanulmányautóban mutatkozott be először, de szériaautóba még sosem építették be. A Golf tanulmányban a motor nyomatéka 450 Nm volt, az 500 Nm-t valószínűleg a szériaváltozat sem haladja majd meg, mivel a hatfokozatú DSG váltó legfeljebb ennyit tud kezelni. A Golf R400 menetteljesítményei a szupersportautókat idézték, amit a 3,9 másodperces százra gyorsulási idő is bizonyít. Valószínűleg a szériaváltozat sem lesz ennél lassabb, pláne, ha valóban találnak még néhány lóerőt a motorban.


A sportülések szénszálas váza hozzájárul a súlycsökkentéshez

Természetesen a Golf R400-ban az adaptív csillapítással rendelkező futóművet és a fékrendszert is a motor képességeihez igazítják majd, és a kocsi külső megjelenése is harciasabb lesz, mint a jelenlegi csúcsmodellnek, a szintén kétliteres motorral hajtott, 300 lóerős Golf R-nek. A tavalyi tanulmányautó szélesebb sárvédőket, agresszívebb formájú lökhárítókat kapott, mint az R, számos alkatrészét, például az üléseit is szénszálból készítették el, aminek köszönhetően 56 kilogrammal könnyebb lett az alapot adó modellnél.


A szériaváltozat kézi helyett vélhatően duplakuplungos DSG váltót kap majd

A korábban felröppent hírek ellenére nem limitált példányszámban készül majd minden idők legerősebb Golfja, és az is biztosnak tűnik, hogy ugyanarról a wolfsburgi szerelősorról gördül majd le, mint a többi típusváltozat. A világpremiert nagy valószínűséggel a szeptemberi Frankfurti Autószalonon tartja majd a Volkswagen, az értékesítés 2015 végén vagy 2016 elején kezdődhet meg. A Car magazin úgy tudja, Németországban 50 ezer euró (kb. 15 millió forint) lesz a Golf R400 ára, ami körülbelül negyedével magasabb a Golf R áránál.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.22
A Landshut városában megrendezett Tech Days eseményen a vállalatcsoport idő előtt engedett....
2025.02.22
A BMW 1-es sorozat új fejezetet nyit a bajor prémiumgyártó húszéves, kompakt szegmensben írt....
2025.02.22
Eltiltást és pénzbírságot kapott. ..
2025.02.22
A cseh autógyártó 2024-ben több mint 925 ezer járművet gyártott világszerte, ami 4,2 százalékos....
2025.02.22
Ilyen és ehhez hasonló szövegű matricákkal mostanában egyre többen dekorálják ki járgányaikat azok....
2025.02.21
A Peugeot sok olyan modellt produkált történelme során, amelyet az utókor legendásnak tart. Az....
2025.02.21
Érdemes-e autóra költeni a 4 milliót és ha igen, akkor milyenre? ..
2025.02.21
Mentők, tűzoltók, rendőrök a helyszínen. ..
2025.02.21
9,2 millióan éltek Ausztriában 2025 január elsején. A népesség egy év alatt ismét emelkedett, és....
2025.02.21
Büntetőeljárás indult egy szombathelyi autóssal szemben, aki a rendőrök többszöri jelzése ellenére....