autó értékesítés
Szeptemberben mindössze 0,2 százalékkal, 534800-ra emelkedett a VW személygépkocsi értékesítése, az augusztusi 0,1 százalékos növekedés után. A világ legnagyobb nemzeti autópiacán, Kínában elért növekedés éppen hogy csak elegendőnek bizonyult az eladások oroszországi húsz százalékos és brazíliai 14 százalékos csökkenésének a kompenzálására. A kínai eladások növekedésének a lassulása ugyanis az összes eladásokon belüli magas, 45 százalékos részaránya miatt a márka teljes forgalmában is erősen érezteti hatását.
Kínában a Volkswagen eladásai szeptemberben a dpa-AFX hírügynökség számításai szerint mindössze 4,5 százalékkal emelkedtek, ami kivételesen alacsonynak számít. Szeptembert megelőzően a dpa-AFX szerint a 30 százalékos növekedési ráta sem volt ritka. A Volkswagen nem teszi közzé havi értékesítési adatait. Az első nyolc hónapban a Volkswagen 17 százalékkal több autót adott el Kínában, mint 2013 első nyolc hónapjában. A szeptemberivel együtt azonban már csak 15 százalékos az emelkedés.
A Volkswagen mindezek ellenére kitart az idei évre kilátásba helyezett rekordértékesítési szám elérése mellett. Az első három negyedévben a Volkswagen 3,0 százalékkal több, 4,56 millió személygépkocsit értékesített világszerte.
A Volkswagen a Volkswagen-konszern legnagyobb tételben értékesített márkája és egyúttal a központi elemét képezi a kutatási-fejlesztési tevékenységének is. A nyereség szempontjából viszont az Audi számít a konszern ékkövének és a lényegesen kisebb eladási szám mellett még a Porsche is nagyjából akkora nyereséget hoz a konszernnek, mint a Volkswagen személygépkocsik.