Volkswagen AG
A konszern értékesítési bevétele 10,3 százalékkal emelkedett az előző év hasonló időszakához képest, és elérte az 56,2 milliárd eurót. A 4,4 milliárd eurós működési nyeresége az első negyedévben ugyancsak jelentősen meghaladta a várakozást. Ez azzal is összefüggésben áll, hogy a működés árbevétel-arányos nyeresége (ROS) az előző év első negyedévi 6,1 százalékáról 7,8 százalékra nőtt (az összehasonlítás alapját képező előző évi számok a különleges tételek előtti értékek). Ez az erőteljes eredmény a mennyiségi és mixhatásokból, az árfolyamok pozitív változásaiból, a költséghatékonyság, valamint az egész Volkswagen márka jövedelmezőségének kb. 0,9 milliárd euróra növekedéséből eredtek. A csoport többi márkája szintén nagyon jó negyedévi eredményeket ért el.
„A negyedévi számainkat a csoport márkáinak remek teljesítménye, az új, lenyűgöző termékeink bevezetése, és a nyugat-európai piacról származó stabil nyereség befolyásolták pozitívan – mondta Matthias Müller, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke az évközi eredményekről . – Erőfeszítéseink, hogy a vállalat minden területén növeljük hatékonyságunkat, termelékenységünket, kifizetődnek – folytatta Müller. – A mai eredmények igen bátorítóak. Megerősítenek abban az elhatározásban, hogy folytassuk utunkat, amit a TOGETHER – 2025 stratégiával jelöltünk ki.”
A csoport operatív eredménye és forgalma nem tartalmazza a kínai vegyesvállalatok üzletmenetét, amit a pénzügyi eredményben at equity mutatunk ki. A kínai vegyesvállalatok operatív eredménye 1,1 (1.2) milliárd eurót tett ki az első három hónapban. A konszern pénzügyi eredménye 0,5 milliárd euróval, 0,3 milliárd euróra nőtt. A Volkswagen-csoport adózás előtti eredménye 4,6 (3,2) milliárd euróra, az adózás előtti hozam 6,3-ról 8,2 százalékra nőtt. Az adózás utáni konszolidált nyereség az első három hónapban 3,4 (2,4) milliárd eurót tett ki.