elektromos autó
Kiderültek a részletek az Audi e-tron S-ről és az e-tron Sportback S-ről, amelyek az Audi szerint ez első, nagy sorozatban készülő autók három (hajtó) villanymotorral. Ezekből kettő a hátsó tengelyen, egy pedig elöl található. A hajtásrendszer összteljesítménye eléri az 503 lóerőt, de a csúcsnyomaték még lenyűgözőbb, összesen 973 Nm. Igaz, ezeket az értékeket csak 8 másodpercen keresztül lehet élvezni, utána visszavesz belőlük a vezérlő elektronika.
Ilyen elementáris erő mellett nem csoda, hogy a több mint 2,5 tonnás szabadidő-autók 4,5 másodperc alatt gyorsulnak fel 0-100 km/órára. A végsebességük csak az akkumulátor kímélése miatt 209 km/óra. Összehasonlításképp, a sima, 408 lóerős e-tron 55 gyorsulása 5,7 másodperc, végsebessége 200 km/óra.
A három villanymotor nem csak a teljesítményt, hanem a vezethetőséget is javítja, ugyanis hátul az oldalanként egy-egy villanymotorral meg lehetett valósítani a fejlett nyomatékvektor-szabályozást. Normál sebességnél egyébként csak a hátsó motorok hajtanak egy egyfokozatú „váltón” keresztül, az Audi szerint az e-tron S kontrollált driftelésre is alkalmas.
A 95 kWh-s lítium-ion akku változatlanul került át az e-tron 55-ból, a nagyobb motorerő miatt azonban kb. 70 kilométerrel csökkent a hatótáv, most 360 km. Az Audi áthangolta a légrugós futóművet a sportosabb menettulajdonságok érdekében, a progresszív kormányzás direktebb lett, az első fékeket pedig erősebb, hatdugattyús nyergűekre cserélték, amelyek aktív hűtést kaptak egy vezérelt légbeömlő képében.
A aerodinamikailag optimalizált sárvédő-szélesítések 5 centivel tették szélesebbé a karosszériát, de a légellenállási alaktényező maradt az igen kedvező 0,26. Egyedi lökhárítók teszik sportosabbá a megjelenést az e-tron 55-höz képest, a könnyűfém felnik alapból 21 colosak, de lehet kérni 22-eseket is.