Peugeot 508
A GT és a GTi kivitellel a Peugeot már most is kiemelkedő szolgáltatásokat nyújt, melyek a HYBRID és a HYBRID4 változattal még tovább bővülnek majd. Az 508 Peugeot Sport Engineered tanulmány azonban még ennél is messzebb megy. Egy nagy teljesítményű, elektromos meghajtással is rendelkező új termékcsalád előképét üdvözölhetjük benne.
A termékcsalád fejlesztésével a márka a Peugeot Sportot bízta meg. A részleg mérnökei a három különböző motor (PureTech 200, egy 110 lóerős első és egy 200 lóerős hátsó villanymotor), a kétféle energiaforrás és a négykerékmeghajtás kombinálásával látványos gyorsulásokat és 500 Nm maximális nyomatékot tudtak biztosítani. E jellemzőknek köszönhetően a tanulmány egy 400 lóerős belső égésű motorral szerelt modellel is felveszi a versenyt: 0–100 km/órára: 4,3 mp alatt gyorsul fel, a végsebessége 250 km/óra. És mindez mindössze 49 g/km CO2-kibocsátással jár együtt (WLTP).
A fékrendszer is a fenti teljesítményértékekhez igazodik: az alumíniumcsészére szerelt, 380 mm-es hűtött első tárcsafékeket fix féknyeregben csúszó négy (38 és 41 mm átmérőjű) fékdugattyú fogja közre.
Az új 508 padlólemezén végrehajtott speciális beállításoknak köszönhetően alacsonyabb lett a hasmagasság, új a csillapítási mechanizmus, és elöl 24 mm-rel, hátul 12 mm-rel lett nagyobb a keréktávolság. A kormánymű is pontosabb, ami nagyobb hatékonyságot és fokozott vezetési élményt eredményezett.
A tanulmány nagyteljesítményű Michelin gumikkal van felszerelve: a 245/35 R20-as Pilot Sport 4S abroncsok kivételesen jól tapadnak. A nagy teljesítményhez a plug-in hibrid technológia előnyei is társulnak. A hatékony, 11,8 kWh-s akkumulátorral teljesen elektromos üzemmódban akár 50 km-t is meg lehet tenni (WLTP).
Sport üzemmódban a hagyományos és a villanymotorok teljesítménye egészen 190 km/h sebességig összeadódik, ami minden körülmények között bravúros gyorsulásokat eredményez.