törésteszt

Rengeteg autót tört össze az Euro NCAP

2015.12.04.

A 15-ből 11 autó a maximális, ötcsillagos értékelést kapta meg, két autó kapott négy, és egy-egy autó kapott három, illetve két csillagot. A legrosszabbul a Lancia Ypsilon szerepelt.


Mini Clubman

Idén hetedik alkalommal közölt újautós törésteszt eredményeket az autók biztonságát vizsgáló nonprofit szervezet, az Euro NCAP. Ezúttal 15 autót vizsgáltak meg, ami rekordnak számít. A teszten nem csak a törésteszt eredményeket vették figyelembe, hanem azt is, hogy milyen vezetéstámogató rendszerek érhetőek el az adott autóhoz.

Az új autók fejlődő biztonsági szintje az eredményen is látszik. A 15-ből 11 autó (BMW X1, Infiniti Q30, Jaguar XE, Jaguar XF, Kia Optima, Kia Sportage, Lexus RX, Mercedes GLC, Opel Astra, Renault Mégane, Renault Talisman) kapta meg a létező legjobb, ötcsillagos minősítést.  


Opel Astra

Csak kevéssel maradt le az öt csillagról a négycsillagos Nissan Navara és Mini Clubman. Előbbiben a 100 százalékos átfedéses frontális ütközésnél a vezető mellkasa csupán átlagos, a hátsó utasé pedig elégtelen védelmet kapott. Oldalütközéskor a kombi Miniben a 36 hónapos  gyereket helyettesítő bábu fejét nem védte megfelelően a BMW gyári gyerekülése, amelyet menetiránnyal ellentétes irányban szereltek be.


Renault Mégane

A két legrégebbi modell, a BMW Z4 és a Lancia Ypsilon sok pontot hullajtott el azért, mert alig van hozzájuk alap- és extrafelszerelésként vezetéstámogató rendszer a menetstabilizálón kívül. Hiányolták a tesztelők az automatikus vészfékezésre képes asszisztenseket, a holttér-figyelőt, a sávtartót, a táblafelismerőt és az adaptív tempomatot.

A Lancia azért kapott csak két csillagot, mert az ütközéskor mutatott utasvédelme sem volt megfelelő: a 100 százalékos átfedéses frontális ütközéskor a vezető és a hátsó utas feje, valamint utóbbi mellkasa elégtelen védelmet kapott, ráadásul a félátfedéses ütközésnél is veszélyben volt a vezető mellkasa az öv és a légzsákok ellenére.

 

Lancia Ypsilon

Az Euro NCAP kiemelte, hogy szinte az összes vizsgált autóhoz elérhető alapáron vagy felárért automatikus vészfék asszisztens, amely városban hatékonyan előzi meg a koccanásokat, gázolásokat. „Kevesebb, mint két évvel azután, hogy az Euro NCAP erőteljes kampányba kezdett azért, hogy az autógyártók fókuszáljanak az automata vészfék-asszisztensek fejlesztésére, azt vettük észre, hogy egyre több autógyártó megfogadta a tanácsunkat. Néhány rendszer már arra is képes, hogy a gyalogosok előtt is fékezzen, ami a 2016-ben bevezetésre kerülő új Euro NCAP teszt része is lesz” – nyilatkozta Michiel van Ratingen főtitkár.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....
2024.04.26
A #5-ös nevű elektromos SUV-modellt az európai piacra szánják. ..