autóipar
Az első félévet a piac legszélesebb környezetbarát hibrid modellportfóliója révén Magyarországon is kimagasló sikerrel záró Toyota, és prémium márkája, Lexus együttesen 527.000 (490.934 és 36.046 Lexus) új járművet értékesített Európában, ami 0,3 százalékpontos növekedéssel 4,9%-os piaci részesedést jelent. A tavalyi első féléves eredményhez képest 44 százalékkal több, összesen 208.300 darab hibrid hajtású autó kelt el.
A városi közlekedés során akár 70%-ban elektromos üzemmódban közlekedő, külső töltést nem igénylő, a fékezési energiát elektromos energiává alakító hibridek jelenleg a Toyota teljes értékesítésének 40 százalékát teszik ki Európában, a nyugat-európai piacon pedig még ennél is magasabb, 50 százalék ez az arány, míg Magyarországon 30% körül alakul. A Lexus még ennél is jobban teljesít a hibridek értékesítésében: az összes Európában eladott Lexus 63 százaléka volt hibrid, Nyugat-Európában és Magyarországon pedig 99 százalék.
A kategóriateremtő Toyota C-HR igazi sikermodellé vált a márka számára: rendkívül erősen startolt 2017-ben, és a modell vásárlóinak mintegy 80 százaléka rendelte meg autóját hibrid hajtással. A Toyota látványos első félévi európai eredményéhez más modellek is hozzájárultak, többek közt a Yaris Hybrid (+7%), a RAV4 Hybrid (+75%) valamint az új generációs Hilux (+36%) és Proace (+223%). Oroszországban a helyi gyártású Camry és RAV4 még a nehéz piaci viszonyok ellenére is megőrizte első helyét saját szegmensében.