Koncepcióautó
Nemrégen mutattuk be nektek itt az oldalon az emírek homokfutóját, vagyis a Zarooq Sand Racer-t. Nos, azt az autót ugyanaz az ember tervezte, mint ezt itt. Nevezetesen Anthony Jannarelly. Jannarelly mindig valami hihetetlenül izgalmas, újszerű és pompás dizájnnal tud előrukkolni, így mindig külön öröm az ő munkájában gyönyörködni. Viszont a névadó kollégáinak is fel kéne nőniük hozzá, hiszen a „Sand Racer” és a „Design-1” sem tűnik túl ötletes elnevezésnek.
A Design-1 egyértelműen megidézi az autóipar klasszikus korszakát. Bárki, aki ismeri az ’50-es évek kiváló roadstereit, azonnal meglátja a hasonlóságokat. Gondolhatunk itt például a Ferrari 250 Testa Rossa-ra vagy a Shelby AC Cobra-ra.
Az autó tehát bőven merített az elődöktől is, ám természetesen megvan neki a saját karaktere. Érdekessége, hogy bár első ránézésre azt gondolhatnánk, hogy a motorja elöl található, ez nem így van. A 304 lóerős, 3.5 literes, V6-os motor, amely a hátsó kerekeket hajtja, az ülések mögött kapott helyet. Az erőátvitelt egy hatfokozatú, manuális váltó segíti.
A Design-1 könnyű és egyszerű szerkezete magában foglal egy acélcső alvázat, alumínium, szénszálas vagy üvegszálas karosszériaelemeket, egy apró szélvédőt és egy egyszerű, sofőrközpontú, kétüléses belső teret.
A mindösszesen 710 kilós autó négy másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 217 km/h. Az első prototípust Dubaiban gyártja le Jannarelly és csapata. Az első darabokat valószínűleg idén nyáron kezdik majd el leszállítani.
Jannarelly állítása szerint a verda egyik legnagyobb erőssége a testreszabhatósága lesz. Egy rakatnyi kiegészítőt lehet hozzá külön kérni. A karosszériaelemektől kezdve a szélvédőig mindent külön kérésnek megfelelőre szabnak. Ha kell keménytetőt és különböző aerodinamikai elemeket is szerelnek rá. A lehetőségek végtelenek.