Forma 1

A Red Bullt megerősítették a nehézségek

2016.01.03.

A Red Bull rengeteg problémával szembesült 2015-ben, sőt voltak pillanatok, amikor úgy tűnt, a cég első embere, Dietrich Mateschitz már nem lelkesedik a folytatásért, a nehézségek azonban megerősítették, összekovácsolták az alakulatot – jelentette ki Christian Horner.

Az év elején a Renault erőforrásának megbízhatósági és teljesítménybeli problémáival gyűlt meg az osztrák alakulat baja, majd – értelemszerűen ennek következményeképpen – kezdetét vette a felek közötti sárdobálás, ami kis híján a szerződés idő előtti felbontásával végződött. Miközben a Red Bull több motorkészítővel is tárgyalásba kezdett, a cég tulajdonosa elhintette, adott esetben hátat is fordíthat a királykategóriának.

A politikai csatározások közepette az alakulat teljesítménye javulásnak indult, a szezonzáró után pedig a motorügy végére is pont került; most pedig, túl a nehézségekkel teli heteken, hónapokon, a csapatvezető úgy látja, a gondok csak erősebbé tették a bikásokat. „Kemény év volt, de a gondok néha közelebb hozzák egymáshoz az embereket” – idézi szavait a Motorsport. „Úgy érzem, a csapattagok közötti kötelék most erősebb, mint eddig bármikor, szóval ebből a szempontból nem is volt annyira rossz ez az év” – tette hozzá, majd más erősségekről is beszélt.

„Nagyon jók voltunk a stratégia szempontjából és a mi bokszkiállásaink volt a leggyorsabbak a mezőnyben. A karosszériafejlesztésben legyőztük a többieket, és mindhárom lehetőségünkkel – Monaco, Magyarország és Szingapúr – élni tudtunk; ebből a háromból kétszer a dobogó második fokára is felállhattunk. Ha alaposan áttekintjük a szezon történéseit, láthatjuk, hogy tényleg nagyon jól dolgoztunk. Bizonyos dolgokra nem volt ráhatásunk, de az embernek csak azért kell aggódnia, ami rajta múlik” – utal a Renault-motorokra és azok hibáira.

Végül a Red Bull-birodalom első emberéről is beszélt; elismerte, voltak olyan pillanatok, amikor úgy tűnt, Mateschitz már elveszítette lelkesedését. „Dietrich kiábrándult, ami érthető! Részben az irány miatt, amerre a sport halad, részben pedig az egyezségek miatt, melyekről azt hitte, rendben vannak, végül azonban megszegték őket” – szúr oda a Mercedesnek (korábban állítólag megegyeztek a stuttgartiakkal, ők azonban visszatáncoltak, így a Red Bull lemaradt a legerősebb hajtóegységekről).

„Elkerülhetetlen volt, hogy csalódottá váljon. Viszont, ha megnézzük, mennyi pénzt fektetett ebbe a sportba – két csapattal rendelkezünk, van egy versenypályánk és nevelőprogramot is futtatunk –, akkor látjuk, hogy egy igazi rajongóról van szó. Azt hiszem, egy ponton kirekesztettnek érezte magát; ha az emberek nem akarják, hogy a Red Bull a Forma-1-ben maradjon, akkor miért legyen itt, és miért kötelezze el magát? Viszont egy igazi harcosról beszélünk, aki azt akarja, hogy a csapat ismét a mezőny élén legyen, a nyáron azonban a történteknek köszönhetően tényleg kiábrándult ebből az egészből; már, ami a Forma-1-gyel kapcsolatos motivációját illeti” – zárta gondolatát.

 

(forrás: telesport.hu, motorsport)

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.27
A svájci Zermatt még a 80-as években hozott döntést arról, hogy a város lakói végleg lemondanak a....
2025.01.27
A példátlan ütemű technológiai fejlődés és a mesterséges intelligencia korában a jövőbiztos tudás....
2025.01.27
Két hazai nagyvárossal közösen pályázott az egyetem döntéstámogató megoldások fejlesztésére. ..
2025.01.27
A KDH ( Kereszténydemokrata Mozgalom) képviselőcsoportja azt szeretné elérni, hogy a....
2025.01.27
A légszennyezettségi mérések szerint a bécsi levegő tisztasága az utóbbi évek legjobb eredményeit....
2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..