Tomracing

Radák „Radír” János és Tápai Attila felemásra értékeli a 2015-ös szezont

2015.12.17.

Noha némileg elmaradt az év elején megfogalmazott céloktól Radák „Radír” János és Tápai Attila, a Tomracing Motorsport két driftversenyzője bizakodva tekint a jövőbe. Mindketten több bajnokság küzdelmébe is belekóstoltak – Radír és Attila a Drifted Országos Drift, illetve az MNASZ Országos Drift Bajnokság néhány futamán állt rajthoz – és abban bíznak, hogy az idei tapasztalatok jövőre sokat segítenek majd nekik. Kettejük közül a korábbi magyar bajnok, Radák „Radír” János a sportáguk két ünnepén is főszerepet vállalt. Természetesen már gőzerővel dolgoznak a jövő évi fejlesztéseken, ám arról még nem döntöttek, melyik hazai bajnokságban mérettetik majd meg magukat, illetve beneveznek-e valamelyik nemzetközi sorozat küzdelmeibe.

Nagy tervekkel indultatok neki az idei szezonnak. Mit sikerült ebből megvalósítanotok?

Radák „Radír” János: „Mint korábban is nyilatkoztam, idén egy teljesen új csapatot raktunk össze, és bevált! Kemény munkájuknak köszönhetően azokon a versenyeken, amelyeken rajthoz álltam, technikai hibától mentesen versenyezhettem, és teljesíthettem minden olyan megjelenést, amire csak lehetőségem adódott. Újra tökéletes a bizalmam a versenyautómmal. Mindezért nagyon hálás vagyok a csapatomnak, a szerelőimnek és a támogatóimnak! Persze nem titok, az eredményesség terén többet vártam.”

Radák János (b) és Tápai Attila

Tápai Attila: „Igazság szerint semmit. A SemiPro kategóriában szerettem volna évközi dobós helyeket elérni, illetve az év végi összetettben is jó lett volna az elejében végezni. Ez nem jött össze, amit nagyon sajnálok, de legalább sikerült sok tapasztalatot szereznünk, ami a későbbiekben hasznos lesz. Volt, amikor én hibáztam, volt, hogy az autóval történt valami. Mindenesetre jövőre sikeresebb szezont szeretnék magam mögött hagyni.”

Ha egy momentumot pozitívumként kiemelhetnél a 2015-ös idényből, mi lenne az?

Radák „Radír” János: „Két eseményt emelnék ki, amire nagyon szívesen gondolok vissza: a Nagy Futam 2015, és a Hungaroringen megrendezésre került Kamion Eb 25. éves jubileumi futamára. Mindkét rendezvényen többek között én is képviselhettem a drift szakágat a bemutatók alkalmával. Ez egyszerre volt nagy kihívás számomra, és lehetőség a csapatomnak. Több tíz, és százezer ember előtt autózni hiba nélkül, olyan adrenalint vált ki belőlem, ami leírhatatlan. Mai napig örömmel nézem vissza az ezekről készült összefoglaló videókat.”

Tápai Attila és a közel 500 lóerős BMW M3 E46

Tápai Attila: „Az előbb említett dolgok tükrében nem igazán tudok mit kiemelni. De, ha nagyon kéne valamit mondanom, akkor az a Lóerők Éjszakája lenne, és onnan is a Zángó Zolival vívott csatám. Nagyon sokat tanultam belőle.”

Két bajnokságban is indultatok a szezon során. Miért döntöttetek emellett?

Radák „Radír” János: „A 2015-ös évadot egy tesztsorozatnak szántuk. Különböző bajnokságokban eltérő pontozással dolgoznak a bírók, más pályákon versenyzünk, és az indulók is megoszlanak a szériák között. Az egyes futamok látogatása alkalmával felmértük hol tartunk technikailag és tudásban, illetve mennyire tudjuk megszokni az esetleges pontozási furcsaságokat. Eljött az idő, hogy a tapasztaltak alapján eldőljön, hogy jövőre melyik bajnokságban állunk rajthoz.”

Tápai Attila: „Sőt, egy futam erejéig még a King of Europe hazai futamára is beneveztem, ami végül egy technikai hiba következtében igencsak rövidre sikerült. A cél a szezon elején az volt, hogy minél több versenyen részt vegyek, és tanuljak ezekből, próbáljam meg a többiekkel szembeni lemaradásomat csökkenteni, ami a jövőbeni terveink miatt volt fontos.”  

Mennyire voltatok megelégedve az autótokkal? Miben akartok változtatni a 2016-os évre?

Radák „Radír” János: „Az autóval maximálisan elégedett voltam! Minden versenyt, bemutatót, edzést, és egyéb alkalmat ahol használtuk, hiba nélkül teljesített! Régi vágyam volt, hogy ezt elérjem, bár természetesen benne van a pakliban, hogy bármikor kijöhet bármi - technikai sport révén -, de amíg csak tankolni és gumizni kell az autót, a versenyző elégedett. Mivel idén nem kellett javításokkal foglalkozzak, belevágtunk egy fejlesztésbe. Egy itthon ismert versenyző, Alexandru Podar ugyancsak Skyline R33-tipusú versenyautóját motor és váltó nélkül vásároltuk meg. Ebbe ültetjük bele az én motoromat és váltómat. Ez az autó egy lényegesen könnyebb, profibb építésű, egyszerre szebb és vadabb külsővel rendelkező gép. Sokkal komolyabb futómű van benne, extrém kormányszöggel rendelkezik, és számos apró, de annál fontosabb előnnyel rendelkezik.”

Tápai Attila: „A motorerővel nem volt probléma, míg kisebb hibák ugyan előfordultak, de a lényegesebb dolog, az a megfelelő kormányszög hiánya volt. Ezt jövőre orvosoljuk, így az autón már nem fog múlni majd semmi.”  

Az idei tapasztalatok alapján, döntöttetek-e már arról, hogy jövőre hol indultok? Szóba kerülhet-e a nemzetközi megmérettetés?

Radák „Radír” János: „Minden év végén összeül a csapat, ahol közösen hozzuk meg a döntéseket, hisz versenyzőként nem tudok minden egyes részletre figyelni, és szükségem van a többiek véleményére, javaslatára. Ezen felül gazdaságilag is fel kell, hogy mérjük az évadot, ugyanis az autó erősebb és könnyebb lesz, minden tekintetben komolyabb, mint idáig. És ez bizony anyagi igényekkel jár. Ezen összetevőkből kell egy mindenki számára elfogadható egyenletet gyártanunk, azaz kitalálnunk, hol álljunk rajthoz jövőre.”

Radák János és az RB26-os Nissan GTR 

Tápai Attila: „Egyelőre még biztosat nem tudok mondani, de egyre valószínűbbnek tartom, hogy lehúzok még egy évet a SemiPro mezőnyében valamelyik hazai bajnokságban. Tervben van továbbá, hogy a King of Europe Street Legal kategóriájának közelebbi futamain részt vegyek.” 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
Ez az érzékelő hiánycikk, sokszor rossz és nagyon drága. ..
2024.04.29
„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.   ..
2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....