autótuning
A képek, illetve felvételek alapján ki-ki ízlése és igénye szerint válaszolhat a kérdésre, de borítékolnám, hogy a nemleges válaszok kerülnek túlsúlyba. Vagyis hogy nemcsak a méret számít, sőt.
A szóban forgó Audi Q8-ast nem a világmárka áldotta meg ilyen méretes, harminc colos kerekekkel, hanem a Coast to Coast Customs floridai autóátalakító manufaktúra.
Egy Q8-as elégedetlen tulajdonosa fordult azzal a kéréssel a műhelyhez, hogy alakítsa át az autót úgy, hogy elférjenek rajta a 30 colos kerekek. A modell eredeti kerekei 26 colosak, és már ez sem számít közepes méretnek.
Némi átalakítást kellett foganatosítani az autón, hogy felférjenek rá ekkora gumiabroncsok. Módosítani kellett az adaptív pneumatikus felfüggesztést, és a jeladók sem oda kerültek, ahova eredetileg szánták őket, de az intercoolert is odébb kellett rakni. A felnik amúgy ódivatú krómozott küllős kialakítást kaptak.
A tulajdonos váltig azt állítjá, hogy a módosítások és nagyobb kerekek ellenére ugyanúgy lehet vele autózni, mint a standard modellel. Naná, hogy ezt mondja, de nem is ez a kérdés, hanem az, hogy ekkora kerekek hogy mutatnak az amúgy nagyon tetszetős Q8-ason, a nagy méret valóban előnyére vált-e az autónak, és a látvány valóban mégérte-e a sok vesződést?
A cikk szerzőjének szubjektív véleménye, hogy az autó aránytalan lett, veszített az Audi járműveiere jellemző harmoniáról, és lerí róla, hogy nem ugyanaz a mester álmodta meg vagy faragta a kasztnit és a hozzá való kerekeket. Nem formás, hanem inkább ormótlan, nem diszkréten elegáns, hanem inkább hivalkodó. Kár volt a gőzért!