BMW X3
Az új BMW X3 xDrive30e sorozatgyártásban kínált első példányai 2019 decemberében gurulnak le a bajor prémiumgyártó egyesült államokbeli, Spartanburgban működő üzemének gyártósorairól, ahol az új BMW X3 belsőégésű erőforrással szerelt modellváltozatai is készülnek. Az újdonság piaci premierje 2020 tavaszán veszi kezdetét.
A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás minden pillanatban – még tisztán elektromos meghajtás esetén is – a vezetési szituáció követelményei szerint osztja el az első és a hátsó tengely között a hajtásláncból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot. A BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 2.0 liter hengerűrtartalmú benzinmotor 184 lóerő maximális teljesítményéhez a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba épített elektromos motor 109 lóerő maximális teljesítménye társul, amely együtt 292 lóerő maximális rendszerteljesítményben teljesedik ki. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia csúcs forgatónyomatéka 420 Nm, amellyel az új BMW X3 xDrive30e mindössze 6,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, végsebessége pedig 210 km/óra.
Az új BMW X3 xDrive30e plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájában dolgozó elektromos motor a működési üzemmód és a vezetési szituáció függvényében tisztán elektromos meghajtásra és a belsőégésű erőforrás támogatására is képes. A középkonzolon található eDrive gombról aktiválható MAX eDrive vezetési üzemmódban az új BMW X3 xDrive30e egészen 135 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást, a hatótáv akár 55 kilométer is lehet.
Az alapértelmezett hajtáslánc-beállításként aktiválódó Auto eDrive vezetési üzemmódban a technológia zéró emissziójú végsebessége 110 km/óra. A belsőégésű erőforrás mindkét vezetési üzemmódban csak az adott sebességhatár elérésével, vagy a gázpedál padlózásával csatlakozik be a hajtásba.
A BATTERY CONTROL vezetési üzemmód eközben mindvégig garantálja a 12 kWh-s nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjének fenntartását és növelését, hogy a hajtáslánc a tisztán elektromos meghajtást lehetővé tevő energiát az utazás egy későbbi fázisában, például nagyvárosba érkezve hasznosíthassa.
Az új BMW X3 xDrive30e lítium-ion akkumulátorát helytakarékossági okokból a hátsó üléssor alá építették be a tervezők, a belsőégésű erőforrás üzemanyagtartálya pedig a hátsó tengely fölött kapott helyet. Mindez azt jelenti, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW X3 csomagterének tárolókapacitása szinte pontosan megegyezik a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellek hasonló értékével, a 450 liter csomagtér-térfogat pedig a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1 500 literig bővíthető.
Az új BMW X3 xDrive30e nagyfeszültségű akkumulátorát a modellhez alapfelszereltségként kínált töltőkábellel, háztartási aljzatról is feltölthetik a bajor prémiumgyártó ügyfelei. Az akkumulátor töltési ideje ez esetben kevesebb, mint hat óra.