Peugeot

Peugeot Design Lab: mindent a szemnek és a szájnak!

2019.06.15.

A világ legkiválóbb osztriga-tenyésztői között számon tartott francia Gillardeau a Peugeot Lab visszatérő ügyfele. A két nagy múltú vállalkozás közös projektjei nem csak a szemnek, de az ízlelőbimbóknak is kedvesek.

Az Atlanti-óceán part menti szakaszán található Île de Ré szigetének látogatói idén nyáron gyakran fognak találkozni egy különleges fekete teher-kerékpárral. Az elegáns vonalvezetésű Peugeot cargo bike nem akármit szállít: hűtött rakterében osztriga lapul, méghozzá az egyik legjobb a világon. Alig több mint háromezren lakják, az említett szigettől egy órányira fekvő Bourcefranc-le-Chapus neve mégis fogalom a konyhaművészet világában: 1898-ban itt alapította meg Henri Gillardeau azt a vállalkozást, amely a legkiválóbb osztriga szinonimájaként vált ismertté az ínyencek körében.

Persze az osztriga Franciaországnak ezen a táján nem a felső tízezer kiváltsága: családi, baráti piknikekről sem hiányozhat – feltéve, hogy megfelelően lehűtve tudják szállítani. Ebből kiindulva az alapító dédunokájának felesége, Véronique Gillardeau társigazgató egy olyan különleges, mobil osztriga büfét álmodott meg, amellyel akár nagyobb társaságok is bárhol szabadon élvezhetik a friss Gillardeau osztrigát. Elképzelésének megvalósítását a Peugeot Design Lab dizájnereire bízta, akik a Peugeot kerékpáros múltjából építkezve egy különösen elegáns teher-kerékpárral álltak elő. Ennek hűtött rakterében akár tizenkét főre elegendő osztrigát, valamint frissítőt lehet szállítani, fedele pedig előkészítő asztalként szolgál.

Mivel mindez meglehetősen nehézzé teszi a szerkezetet, a Peugeot-nál elektromos segédhajtással szerelték azt fel. A rásegítés hatótávolsága 160 kilométer, így a bérelhető osztriga büfé – amelyet Véronique a fiatal korában versenyszerűen kerékpározó apósa, Gérard Gillardeau tiszteletére „Le Petit Gégé”-nek nevezett el – az Île de Ré bármely, festői panorámát nyújtó pontjára könnyedén elviszi nemes rakományát.

Nem véletlenül esett a Peugeot-ra a Gillardeau választása: két évvel ezelőtt egy Expertet alakíttattak át mozgó étteremmé. A családi vállalkozás már kilencven évvel ezelőtt is furgonokból értékesítette friss áruját a térségben, illetve Párizs központi frissétel-piacán, a Les Halles de Paris-n. Ezt a hagyományt eleveníti fel a modern food truck-ok szellemében az alapító Henri Gillardeau unokájáról elnevezett La Marcelle.

A 2017-ben bemutatott autó hűtött rakterében állandó 8°C-os hőmérséklet tartja frissen az osztrigákat. Egy kihúzható, közel ötméteres, fával, gránittal és nemesacéllal burkolt pulton szolgálják fel a lézergravírozott különlegességeket – mivel a Gillardeau osztrigákat előszeretettel hamisítják, a cég néhány évvel ezelőtt ezt az ultramodern módszert választotta termékének megjelölésére, az eredetiség igazolására.

Nem a Le Petit Gégé, de nem is a La Marcelle volt a Peugeot Design Lab első kalandja a mobil konyhaművészet terén. A szintén Peugeot Expert alapú, utánfutós Le Bistrot du Lion a 2015-ös Milánói Világkiállításon mutatkozott be. A rakteret szó szerint kettényitva igazi látványkonyha tárult fel a vendégek előtt, akik egy 46 colos monitornak és a főzés ínycsiklandó zörejeit közvetítő Focal kültéri audiorendszernek köszönhetően asztaluk mellől követhették nyomon Sven Chartier konyhafőnök boszorkányos mozdulatait.

Az akár harmincfős vendégsereg kiszolgálására két grillező felület, négy indukciós főzőlap, olajsütő, egy 400 literes hűtőszekrény, egy külön 350 literes italhűtő, valamint egy presszógép szolgált, a jó ebédhez profi DJ-pultból szólt a nóta.

Nem véletlenül indultak ki mindkét alkalommal az új generációs Expertből a Peugeot Design Lab munkatársai. A 2016-ban bemutatott modell arra a moduláris EMP2 platformra épül, amelyet alapvetően személyautókhoz (308, 508, 3008) fejlesztett ki a Peugeot, így szilárdsága, zaj- és rezgéselnyelő képessége, ötcsillagos utasbiztonsága, valamint menetjellemzői messze túlmutatnak a kishaszonjárművek szegmensében megszokott normákon. Mindezt a személygépkocsik körében sem magától értetődő biztonsági és kényelmi funkciókkal toldja meg: motoros oldalajtó-mozgatás, jelzőtábla-felismerés, head-up kijelző, automatikus vészfékrendszer, tolatókamera vagy az online 3D navigációs rendszer.

Minden kifinomultsága ellenére az Expert igazán strapabíró munkatárs: legnagyobb hasznos terhelhetősége 1400 kg, a kétféle tengelytáv és a három választható karosszériahossz miatt a felhasználók igény szerint válogathatnak a kompakt méret (akár 4,6 méteres karosszériahossz) és a hatalmas befogadóképesség (akár 5,3 m3) között.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....