Peugeot

Peugeot 2008, az új városi terepjáró

2013.01.18.

A Peugeot a 3008 crossover tapasztalataira építve az új 2008-al jelentkezik a B szegmensben. Az idén tavasszal forgalomba kerülő új modell szervesen illeszkedik a 208 népszerűségével megindított termékoffenzívába. Az új 2008 crossover az első Peugeot modell, amelynek megtervezése egy több kontinensre kiterjedő, nemzetközi csapatmunka gyümölcse.

Napjaink folyamatosan változó, egyre városiasodó világában egy új ügyfélkör jelent meg, lételemük a mozgás, a dinamizmus és a tudatos életvitel. Ezek az ügyfelek vásárlásaik során kifejezetten az imázsukat tükröző termékeket keresik. Ezt a vásárlói réteget megcélozva a Peugeot nagyratörő terveket fogalmazott meg az új 2008 fejlesztési koncepciójában. A kezdetektől beépítette a páratlan vezetési élményt, a markáns stílust és a praktikus használatot ötvöző Peugeot crossover DNS-ébe azt az óriási kihívást, amelyet az európai, az amerikai és az ázsiai ügyfelek elvárásai jelentenek.

A Peugeot megfelelt ezeknek a feladatoknak. A dinamikus, presztízst jelentő új Peugeot szabadidő-autó gazdag és változatos formában gyarapítja a B szegmenst. Az alig 4,16 m hosszú 2008 egyedülálló módon ötvözi a limuzin vezetésének élményét és a szabadidő-autók robusztusságát egy olyan utastérrel, amelynek tágassága, variálhatósága és kényelme arra invitál, hogy az utazás minden pillanata az utasok örömére szolgáljon. Városban és országúton egyaránt otthonosan mozog, rendkívüli fürgeségének köszönhetően pedig a legváratlanabb helyzetekben is magabiztos. A 2008 lelkesítő és sokoldalú autó, amely minden ügyfélhez alkalmazkodik.

A 2008-at a legjelentősebb piacokhoz közeli országokban gyártják majd, Franciaországban (Mulhouse), Kínában (Wuhan) és Brazíliában (Porto Real).

A 2008 az egyterű járművekben megszokott funkciókat örökíti át a kisautók szegmensébe. A szemmel láthatóan innovatív autó, különböző világokat egyesít. A stílusvonásokból kibontakozó erőteljes egyéniség a praktikumot, a tágasságot és a kimagasló vezetési élményt szolgálja.
A megemelt 2008 « Mud&Snow » gumiabroncsokon és 17 colos, matt fényezésű, úgynevezett gyémánt könnyűfém felniken nyugszik. A kerékjáratok különleges, ívelt formájának és a kiválóan hangolt futóműnek köszönhetően a 2008 remekül tapad az úthoz, mégis könnyedséget sugároz. A karosszéria védelméről a feketére fényezett alsó lökhárító és küszöbbetétek, valamint a rozsdamentes acélból készült oldalsó díszlécek gondoskodnak.
Elöl visszaköszönnek a jellegzetes Peugeot stílusvonások. Az egyes darabokat a lehető legközelebbre igazították egymáshoz, ezzel elkerülve a felesleges anyaghasználatot. A finom vonalakkal megrajzolt motorháztető védelmet, robusztusságot és légiességet kölcsönöz a 2008-nak. A lebegő hűtőrács, amelyet mintha egy tömbből faragtak volna ki, rafinált és energiától duzzadó kifejezést ölt. Az új fényszórók tökéletesen alkalmazkodnak a legújabb technikai funkciókhoz, az acélosan csillogó lámpatestből szinte egy nagymacska pupillájának rajzolata bontakozik ki. A finoman metszett vonalak teljes egységet alkotnak az első résszel, amely így még kifejezőbb, modernebb és különlegesebb jelleget ölt. A kirajzolódó tekintetet még jobban hangsúlyozzák a fénydiódás lámpák.
Az új városi crossover megjelenése részletgazdagon kidolgozott, az első lökhárítóktól a hátsókig dinamikus tulajdonságokat sugall. A hatalmas üvegfelületek, köztük a panoráma üvegtető, a külvilágra nyitott, tágas belső teret ígérnek.
A hátsó rész elegánsan ötvözi a robusztusságot és a dinamizmust. Az alacsony rakodóküszöbbel készült csomagtartó domború felső része az RCZ-t idézi. A széles csomagtérnyílást a szorosan a karosszériához simuló lámpatestek keretezik.

A hármas oroszlánkarmokra emlékeztető, szinte fekvő helyzetű lámpákat teljes egészében, ékszerként világítják meg a fénydiódák.

Az oldalnézetet is jelentősen meghatározza a tető dinamikus és elegáns vonalvezetése. A hátsó üléshelyek vonalánál induló függőleges tetőoszlop elegánsan hangsúlyozza az üvegfelületeket szegélyező, exkluzív fémkeretet. A hátsó légterelő a tetővonal folytatásaként tovább fokozza annak finom lejtését, majd árnyékolja be a szélvédő felső részét. A tetősínek gondosan megrajzolt vonala is a 2008 dinamizmusát és szabadidő-autó jellegét hangsúlyozza.
A motorok legújabb nemzedéke a formavilágban megjelenő könnyedség kvintesszenciáját testesíti meg a vezetési élménnyel és a fogyasztás csökkentése terén elért eredményekkel. Az e-HDi dízel és a háromhengeres benzines motoroknak köszönhetően a 2008 városi terepjárót a kilométerenként 99 grammtól induló CO2-kibocsátás emeli ki a versenytársak köréből.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
A tavasz az az időszak, amikor már alig várjuk, hogy útnak induljunk az autónkkal a szabadba,....
2024.04.27
Hasznos és gyakorlatias útmutató. ..
2024.04.27
Baleset miatt egy sávon halad a forgalom az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán....
2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....