Tayron

Itt a Volkswagen Tayron

2025.03.25.

Ha azt gondolták, hogy nem fér már el újabb SUV a Volkswagen európai palettáján, tévedtek. Itt a Tayron, a korábban Tiguan Allspace néven ismert, felárért hétüléses kivitelben is kapható szabadidő-autó. Megnéztük, beleültünk, de vezetni még nem vezethettük.

 

Az öt- vagy hétüléses szabadidő-autó a Touareg és a Tiguan között helyezkedik el. Az előértékesítés ősszel indul, de hozzánk az újdonság csak jövő tavasszal érkezik. A Tayront Wolfsburgban fejlesztették és tervezték, és ott is gyártják- erről mi magunk, magyar újságírók is meggyőződhettünk a szeptember végi gyárlátogatás során.

tayron8

A SUV műszaki alapja a moduláris keresztirányú (MQB evo) platform. A Tayron számos márkaújítás megkap, ilyenek például a Touaregben bevezetett interaktív IQ.Light HD mátrix fényszórók és a pneumatikus, tízkamrás nyomáspontos masszázsfunkcióval ellátott ülések.

Hossza 4,77 méter, tengelytávja 2,79 méter, magassága 1,66 méter, szélessége a külső tükrök nélkül 1,85 méter. Csomagtartójának térfogata a gyártó szerint eléri a 885 litert, döntött ülésekkel két köbméteres a raktér. A VW Tayron légellenállási együtthatója 0,28.

tayron7

Gazdagon szerelt

A kínálat a Tayron Life modellel kezdődik, amelynek igen gazdag az alapfelszereltsége. Többek között a következő funkciókkal rendelkezik: háromzónás automatikus légkondicionáló, 10 színben állítható utastéri háttérvilágítás, kilenc légzsák, élményprofil-beállítás, napellenző a hátsó ajtókban, vezeték nélküli Apple CarPlay és az Android Auto kapcsolódás, digitális műszerfal, LED-es fényszórók, automatikus távolsági fényszóróvezérlés, megvilágított Volkswagen logó elöl és hátul, 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák. Szériában kapjuk az adaptív sebességtartó automatikát, kanyarodáskor szemből észlelt jármű esetén fékező funkciót, sávváltó és sávtartó segédet, gyalogos- és kerékpáros felismeréssel is bíró automatikus vészfékező rendszert, parkolórobot, tolatókamera-rendszert és a dinamikus közúti jelzések megjelenítését. Szintén alapfelszereltség az új kilépésre figyelmeztető rendszer. Ez a sávváltó rendszer kiterjesztése, és a rendszer határain belül képes megakadályozni az egyik ajtó kinyitását, ha hátulról közeledik egy jármű. A rendszer hang- és fényjelzéssel is figyelmeztet.

tayron6

A Life csomag felett két csúcsváltozat, az Elegance és az R-Line áll a vevők rendelkezésre, amelyek felszereltségüket tekintve egyenértékűek, de egyéni hangsúlyt kapnak. Az Elegance-ban valódi, nyitott pórusú fát is találunk a belső térben, zajszigetelő a laminált biztonsági üveg az oldalablakokban, elektromos a csomagtérfedél, kulcs nélkül nyílnak az ajtók és indítható a motor, a könnyűfém keréktárcsák 18 hüvelykesek. Az R-Line-t olyan részletek jellemzik, mint sportos komfortülések integrált fejtámlákkal, az alumínium hatású díszítőelemek, egyedi lökhárítók és 19-es kerekek. Az Elegance és az R-Line emellett LED Plus fényszórókat kap, programozható 3D LED-es hátsó lámpatestekkel és 30 féle színű háttérvilágítással.

Többféle motorból lehet választani

A Volkswagen a Tayront két plug-in hibrid hajtással (eHybrid), egy lágy hibrid hajtással (eTSI), két turbófeltöltős benzinmotorral (TSI) és két turbófeltöltős dízelmotorral (TDI) kínálja. A leggyengébb Tayron 150 lovas, a legerősebb 272 lóerős. A két tisztán turbófeltöltős benzinmotor és a legerősebb turbófeltöltős dízelmotor összkerékhajtással párosul. Minden Tayronban DSG-váltót találunk.

tayron5

A két plug-in hibrid modell 850 kilométer körüli teljes hatótávolságot ígér. Az alapváltozatban a négyhengeres turbómotor és az elektromos hajtómotor kombinációja 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményt ad, az erősebb 200 kW (272 LE) teljesítményt nyújt. A 19,7 kWh (nettó) kapacitású akkumulátornak köszönhetően a Tayron eHybrid modellek több mint 100 kilométert képesek megtenni ideális esetben csakis a villanymotor munkájával. Az akkumulátor legfeljebb 11 kW-os teljesítményű töltéssel tölthető AC töltőállomáson, de akár 50 kW-tal is táplálhatjuk egyenáramú (DC) gyorstöltő állomásokon.

A Tayron belépőszintű motorja egy 110 kW (150 LE) teljesítményű lágy hibrid (eTSI), 48 voltos szíjhajtású indítógenerátorral és aktív hengermenedzsmenttel (ACTplus). Fékezéskor a mozgási energiát egy generátoron keresztül visszanyeri és egy külön 48 V-os akkumulátorban tárolja. A Tayron ezt az energiát használja fel arra, hogy lassítási fázisokban és lejtmenetben kikapcsolja a benzinmotort. A turbófeltöltős benzinmotorok (TSI evo4) és a turbófeltöltős dízelmotorok (TDI evo2) - a Volkswagen legújabb generációs 2,0 literes négyhengeres turbómotorjai - fontos szerepet játszanak a Tayron hajtásrendszerének kínálatában. A 110 kW-os (150 LE) teljesítményű, elsőkerék-hajtású TDI különösen gazdaságos hajtásrendszer. A nagyobb, 142 kW (193 LE) teljesítményű TDI szériafelszereltségként 4Motion összkerékhajtást kap. A két 150 kW (204 LE) és 195 kW (265 LE) teljesítményű TSI motor mindig összkerékhajtással kombinálható. A vonóhoroggal ellátott Tayron 4x4-es modellek mindegyike legfeljebb 2500 kilogrammos utánfotót vontathat.

tayron4

Ígéretes futómű

A Tayron felárért megkapja a legújabb generációs adaptív futómű-szabályozást (DCC Pro). Ez az elektronikus aktív csillapítás-szabályozás folyamatosan reagál az útviszonyokra és a vezetési helyzetre, és olyan paramétereket vesz figyelembe, mint a kormányzás, a fékezés és a gyorsítás. Az ideális csillapítási erőt minden egyes kerékre külön irányítja a fedélzeti számítógép a lengéscsillapítókon keresztül a másodperc tört része alatt. A vezetőnek lehetősége van a rendszer egyéni beállítására a nagyon komfortos és a nagyon sportos beállítások között. Az adaptív futómű-szabályozás oldalirányú dinamikai komponenseit a Tayron széria járműdinamikai menedzsere koordinálja és optimalizálja. Ez vezérli az elektronikus differenciálzárak (XDS) funkcióit és - a DCC Pro rendszerrel a fedélzeten - a szabályozott lengéscsillapítók oldalirányú dinamikai komponenseit is, hogy mindig optimális vezetési komfortot és kiemelkedő menetdinamikát biztosítson. A más, hagyományos egyszelepes lengéscsillapítókkal felszerelt modellekből ismert DCC-vel szemben a Tayron DCC Pro lengéscsillapítói két szeleppel vannak felszerelve.

Kép és szöveg: Biró Csongor/Volkswagen

tayron3

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.26
Természetes megoldások az autóvilágban: a bőröndhal után a csigát is utánoznák. ..
2025.03.26
Új szerződést kötött a gyorsaságimotoros-világbajnokság kereskedelmi jogait birtokló Dorna Sports a....
2025.03.26
Épphogy életre kelt, máris hamvába holt az Xcite márka, amely autóit egy kínai modellcsaládra....
2025.03.26
Jelentősen megélénkítette a flottazöldítési támogatás iránti érdeklődést a március végén lejáró....
2025.03.26
A Porsche és a Frauscher új mércét állít fel a tengerészeti világban az e-performance révén – és....
2025.03.26
Sokszor halljuk, hogy egy autó túltervezett. A szó valódi értelme szerint ez azt jelentené, ha egy....
2025.03.26
Elektromos rollerrel, ittasan közlekedett két zalaegerszegi férfi, akiket pénzbüntetés mellett egy....
2025.03.26
A BMW német autógyártó kedden bejelentette, hogy elindítja teljeskörű, az egész termelési láncot....
2025.03.26
Egy új és igen korszerű elektromos crossoverrel nyűgőzné le a kínai közönséget a Honda, és venné....
2025.03.26
Ismét elkönyvelhet egy Guiness-rekordot a Porsche villanyautója, a Taycan. Ezúttal egy GTS kivitel....