Az új BMW S 1000 RR az Intermot 2014 kiállításon ünnepli világpremierjét. Az első ízben 2009-ben bemutatott szupersport-motorkerékpár új generációjának legfontosabb újdonságai számokban: optimalizált forgatónyomaték-leadás és 113 newtonméter legnagyobb forgatónyomaték; 4 kilowattal (6 lóerővel), 146 kilowattra (199 lóerőre) növelt teljesítmény; 4 kilogramm tömegcsökkentés – teletankolva, verseny-ABS berendezéssel (a felszereltség függvényében) 204 kilogramm saját tömeg. Az új nemzedék tervezése során ugyanis a megnövelt teljesítmény mellett a motor még inkább felhasználóbarát kialakítása állt a középpontban. Így hétköznapi használatban, országúti dinamikus kanyarvadászat esetén vagy komoly versenypályás bevetésen egyaránt brillírozik – az új S 1000 RR sehol nem mutatja a gyengeség legkisebb jelét sem.
![](/sites/default/files/u1396/p90162209-bmw-s-1000-rr-09-2014-600px.jpg)
Az új BMW S 1000 RR különlegességei:
- Nagyobb teljesítmény és forgatónyomaték: 146 kW (199 LE) 13 500 fordulat/percnél és 113 Nm 10 500 fordulat/percnél
- Még jobban motorozható a körülbelül 5000 fordulat/perctől megnövelt nyomaték és a lineáris nyomatékleadás jóvoltából. Széles fordulatszám-tartományon, körülbelül 9500 és 12 000 fordulat/perc között elérhető a maximális nyomaték
- Átdolgozott hengerfej új geometriával, új szívóoldali vezérműtengellyel és még könnyebb szívószelepekkel
- Új szívórendszer rövidebb szívóutakkal, nagyobb airboxszal és teljesen elektronikus fojtószelep-vezérléssel
- Tömegcsökkentés: négy kilogramm megtakarítás, teletankolva 204 kg (a felszereltség függvényében)
- Új, körülbelül három kilogrammal könnyebb kipufogórendszer elődob nélkül
- Alapáron „Rain”, „Sport” és „Race” menetprogramok, valamint a Pro menetprogramok megrendelése esetén két további („Slick” és „User”, ez utóbbi személyre szabható) – az aktuális felhasználásnak megfelelő optimális beállítások érdekében
- Rajtelektronika (Launch Control) a tökéletes indulásokért (a Pro menetprogramok opciós csomag részeként)
- Boxutcai-sebességkorlátozó (Pit-Lane-Limiter) a boxutcában megengedett sebesség pontos betartásához (a Pro menetprogramok opciós csomag részeként)
- A merevség és a rugalmasság optimális keverékét nyújtó új, könnyebb vázszerkezet, amely precízebb és egyértelmű visszajelzést nyújt nagyobb mértékű tapadás mellett
- Finomított futómű-geometria a még jobb kezelhetőség, a fokozott tapadás és a határhelyzetekben is kristálytiszta visszajelzések érdekében
- Mindkét irányban állítható rugóstagok optimalizált negatív rugóutakkal a nagyobb bedönthetőség és a fokozott agilitás szolgálatában
- Továbbfejlesztett Dinamikus csillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damping Control) – e rendszer a HP4 típusból ismert – gyári extrafelszerelésként
- Verseny-ABS optimalizált hangolással
- A Dinamikus vonóerő-szabályzás (DTC) +/- hét fokozatban kis lépésekkel finomhangolható
- Opcionálisan rendelhető HP Pro váltóasszisztens a tengelykapcsoló működtetése nélküli gyors felkapcsolásokhoz és visszaváltásokhoz.
- Új fedélzeti elektronikai hálózat erőteljesebb szenzormodullal és könnyebb akkumulátor
- Kifinomultabb műszeregység kibővített funkció- és információ-kínálattal
- Teljesen új idomzat gondoskodik a még dinamikusabb formanyelvről
- Három különböző karakterből álló innovatív színkoncepció: piros/fehér (Racing Red / Light White), fekete (Black Storm metallic) metálfényezés és BMW Motorsport dizájn
- Gyári extrafelszerelések és tartozékok kibővített kínálata
![](/sites/default/files/u1396/p90162212-bmw-s-1000-rr-09-2014-600px.jpg)