Nagy-Britannia
Régebben a nagy autószalonokon könnyű lett volna felsorolni a világszerte ismert de standot nem állító autógyártók rövid listáját. Idén Párizsban a helyzet fordítva van, így álljon azoknak a listája, akik saját standdal vannak jelen a kiállításon: a Stellantis csoport márkái (Peugeot, DS, Jeep, stb..) és a Renault csoport (Renault, Dacia, Alpine).
Persze jelen van rengeteg más autógyártó - a hagyományos márkák helyét az ázsiaiak vették át. A jelenleg 3 pavilonban zajló kiállítás bőven elférne egy pavilonban, ha a kiállításon nem lennének jelen az ázsiai gyártók és valóban csak autómárkák kiállítása lenne ez.
Összességében tehát ez a francia márkák és az európai piacra éppen betörni próbáló ázsiaiak kiállítása, akik mellett helyet kapott rengeteg az autóiparhoz legfeljebb lazán kapcsolódó cég. Szükség is volt rájuk, mert a 3 pavilon néhány óra alatt bejárható, nélkülük pedig legfeljebb 2-3 órás programmá züllött volna a világ egyig legjelentősebb autóipari eseménye.
Tipikus életkép a Párizsi Autószalonon
A hagyományosan ismert márkák közül csak a Mercedes-Benz van itt Párizsban, de ők sem az autószalonon. Helyette vasárnap a Rodin Múzeumban mutatták be az EQE SUV-t.
Ennel ellenére az Autocar kérdésére azt mondták a Peugeot főnökei, hogy az ehhez hasonló fizikai események még mindig létfontosságú szerepet játszanak a márka kommunikációjában. Matthias Hossann dizájnvezető elmondta az Autocarnak, hogy bár "tudunk digitálisan kommunikálni", egy teljesen új termék, mint a 408-as crossover, leginkább fizikailag mutatkozik meg, mert így látható meg legjobban a márka találékonysága. Linda Jackson vezérigazgató eközben így nyilatkozott: "A párizsi autószalon nagyszerű pillanat az autóipar számára, és időt ad nekünk arra, hogy átgondoljuk azokat a mélyreható változásokat, amelyek az autók történetében zajló forradalomban mennek végbe.”.
Mindenesetre reményt nyújthat, hogy vannak igazán prominens vendégek is az autószalonon. Itt van Luca de Meo, a Renault első embere, Carlos Tavarez a Stellantistól és még Emmanuel Macron francia elnök is megnézett néhány autót a hétfői nap folyamán. Persze kérdéses, hogy utóbbi autókat nézni jött, vagy elterelni a figyelmet a szűnni nem akaró sztárjkokról.
Bár kevés igazán jelentősnek nevezhető kiállító van jelen, ők becsületesen berendezkedtek a kiállításon és láthatóan nem sajnálták a pénzt a megjelenésre. A Renault és Stellantis csoport kiállítása önmagában elfoglalna egy pavilont és külön érdekesség, hogy a Dacia talán az egyik legnagyobb területet foglaló márka lett itt Párizsban.
Ennek ellenére érdemes ellátogatni az autószalonra, de jelentős változás, hogy míg egykor egy ilyen esemény akár több napos program is lehetett, most legfeljebb egy délután alatt végigjárható az egész – gokartozással, szimulátorozással, üldögéléssel és kiállítókkal való beszélgetéssel együtt.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!