Párizs

Párizs rálép a fékre

2021.07.16.

Augusztus 30-tól Párizs befékez. Az autók és motorkerékpárok maximális sebességét - a körgyűrű és néhány sugárút kivételével - szinte az egész fővárosban 50-ről 30 km/h-ra csökkentik – írja a legnagyobb olasz napilap, a milánói Corriere della Sera internetes kiadása.

Párizs behúzza a féket: gyakorlatilag a teljes főváros területén bevezetik a 30 km/h-s sebességhatárt, hogy ezzel is elősegítsék az elektromos közlekedési eszközök elterjedését.

Anne Hidalgo polgármester elhatározta, hogy minden erejével támogatja a fenntartható mobilitást. Erre árnyékot vet az a nemrégiben történt baleset, amikor egy elektromos rolleres a járdán közlekedve elvesztette uralmát a jármű felett, belehajtott egy turistacsoportban, és halálra gázolt egy olasz nőt.

A polgármester és David Belliard közlekedési tanácsos kifejtette, hogy sebességkorlátozás célja a zaj csökkentése, illetve a város alkalmazkodása az éghajlatváltozáshoz. Általánosságban a városi közlekedés ökológiai szempontú átalakítása, melyben alapvető szerepet szánnak az elektromos járműveknek, köztük kiemelten a kerékpároknak.  

„Meg kell védenünk a legkiszolgáltatottabbakat: gyalogosokat, kerékpárosokat, gyermekeket és időseket. A sebességhatár leszállításával „kisimítjuk” a városi forgalmat, megszűnnek a hirtelen gyorsítások és fékezések" - tette hozzá Belliard. A tanácsos felidézte, hogy az óránkénti 30 km/h sebességkorlátozás Anne Hidalgo polgármester egyik választási ígérete volt.

A korlátozás csaknem a francia főváros csaknem teljes úthálózatára kiterjed, kivéve a legnagyobb közlekedési ütőereket, a Champs Elysées-t, a Grande-Armée sugárútat és a Foch sugárútat, illetve további négysávos utakat, ahol maximum 50 km/h-val lehet majd haladni.

Hidalgo polgármestert a döntés kapcsán több kritika is érte. Sokan azzal vádolják, hogy intézkedése nyomán közlekedési káoszba fullad Párizs. Mások szerint a kerékpárutak eltorzítja a főváros klasszikus látképé, illetve hogy a kerékpárosok tömegei fokozott balesetveszélyt jelentenek majd.

A kerékpárosok, akik gyakran nagy sebességgel cikáznak Párizs mintegy 1000 kilométer hosszúságú kerékpárútjain, gyakran figyelmen kívül hagyják a közlekedési szabályokat, felszaladnak a járdákra, veszekszenek az autósokkal és a gyalogosokkal. Egyszóval semmivel sem jobbak az autósoknál. És akkor még nem beszéltünk a már említett elektromos rollerek problémájáról.

Az elgázolt olasz turista esete irányította rá a figyelmet igazán az elektromobilitás veszélyeire a városi közlekedésben. Ezért Hidalgo polgármester egyeztetett a Párizsban működő három e-roller üzemeltetővel, és kötelezte őket, hogy az elektromos rollerek maximális sebességét 20-ról 10 km / h-ra állítsák át a város  gyalogosok által is használt zónáiban.  

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.17
Raliban és pályaversenyen is Hyundaiokkal tarolt az olaszországi központú csapat. ..
2025.01.17
A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit....
2025.01.17
A Tesla 239 ezer autóját hívja vissza az Egyesült Államokban a hibásan működő tolatókamerák miatt. ..
2025.01.17
A magyar vasúti ipar és egyúttal a teljes magyar gazdaság számára is fontos mérföldkő a Stadler....
2025.01.17
Búcsúzunk a VW stílusos modelljétől. ..
2025.01.17
Az autósok mezőnyében a hazai kedvenc Jazid al-Radzsi sikerével zárult a Szaúd-Arábiában....
2025.01.17
Idén novemberben véget ér a Lexus RC F szupersportkocsi, valamint az alapját képező RC kupé....
2025.01.17
A Das WeltAuto 2024-ben egy online, reprezentatív felmérést végzett azon 18 évnél idősebb....
2025.01.17
AZ Atto 2 nevű modell februártól lesz kapható. ..
2025.01.17
2015-ben vezették be a vármegyei autópálya-matricát, amely ezáltal már 10 éve elérhető a piacon.....