Párizs

Párizs rálép a fékre

2021.07.16.

Augusztus 30-tól Párizs befékez. Az autók és motorkerékpárok maximális sebességét - a körgyűrű és néhány sugárút kivételével - szinte az egész fővárosban 50-ről 30 km/h-ra csökkentik – írja a legnagyobb olasz napilap, a milánói Corriere della Sera internetes kiadása.

Párizs behúzza a féket: gyakorlatilag a teljes főváros területén bevezetik a 30 km/h-s sebességhatárt, hogy ezzel is elősegítsék az elektromos közlekedési eszközök elterjedését.

Anne Hidalgo polgármester elhatározta, hogy minden erejével támogatja a fenntartható mobilitást. Erre árnyékot vet az a nemrégiben történt baleset, amikor egy elektromos rolleres a járdán közlekedve elvesztette uralmát a jármű felett, belehajtott egy turistacsoportban, és halálra gázolt egy olasz nőt.

A polgármester és David Belliard közlekedési tanácsos kifejtette, hogy sebességkorlátozás célja a zaj csökkentése, illetve a város alkalmazkodása az éghajlatváltozáshoz. Általánosságban a városi közlekedés ökológiai szempontú átalakítása, melyben alapvető szerepet szánnak az elektromos járműveknek, köztük kiemelten a kerékpároknak.  

„Meg kell védenünk a legkiszolgáltatottabbakat: gyalogosokat, kerékpárosokat, gyermekeket és időseket. A sebességhatár leszállításával „kisimítjuk” a városi forgalmat, megszűnnek a hirtelen gyorsítások és fékezések" - tette hozzá Belliard. A tanácsos felidézte, hogy az óránkénti 30 km/h sebességkorlátozás Anne Hidalgo polgármester egyik választási ígérete volt.

A korlátozás csaknem a francia főváros csaknem teljes úthálózatára kiterjed, kivéve a legnagyobb közlekedési ütőereket, a Champs Elysées-t, a Grande-Armée sugárútat és a Foch sugárútat, illetve további négysávos utakat, ahol maximum 50 km/h-val lehet majd haladni.

Hidalgo polgármestert a döntés kapcsán több kritika is érte. Sokan azzal vádolják, hogy intézkedése nyomán közlekedési káoszba fullad Párizs. Mások szerint a kerékpárutak eltorzítja a főváros klasszikus látképé, illetve hogy a kerékpárosok tömegei fokozott balesetveszélyt jelentenek majd.

A kerékpárosok, akik gyakran nagy sebességgel cikáznak Párizs mintegy 1000 kilométer hosszúságú kerékpárútjain, gyakran figyelmen kívül hagyják a közlekedési szabályokat, felszaladnak a járdákra, veszekszenek az autósokkal és a gyalogosokkal. Egyszóval semmivel sem jobbak az autósoknál. És akkor még nem beszéltünk a már említett elektromos rollerek problémájáról.

Az elgázolt olasz turista esete irányította rá a figyelmet igazán az elektromobilitás veszélyeire a városi közlekedésben. Ezért Hidalgo polgármester egyeztetett a Párizsban működő három e-roller üzemeltetővel, és kötelezte őket, hogy az elektromos rollerek maximális sebességét 20-ról 10 km / h-ra állítsák át a város  gyalogosok által is használt zónáiban.  

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.25
Merész jósolni, pláne az autók világában, de több cég is megteszi, lássuk, mi lett a kamionos....
2024.05.25
A szombati időmérő edzésen megszerezte az első rajthelyet, majd mindkét futamot megnyerte a címvédő....
2024.05.25
A BMW főnöke a Kínából érkező autókra kivetett büntetővámokra figyelmeztet.   ..
2024.05.25
A BMW Motorrad a Comói-tónál található Villa d'Este festői háttere előtt bemutatja legújabb....
2024.05.25
Lássuk, miben törtek most az élre szomszédaink.   ..
2024.05.25
A Bridgestone Tatabánya csatlakozott a Hungarian Business Leaders Forum által működtetett EU....
2024.05.25
Élményautózás és más programok várták a Ments Életet Közhasznú Alapítvány által támogatott....
2024.05.25
Geopolitikai feszültségek, lassuló kereslet és szabályozási bizonytalanságok nehezítik a közlekedés....
2024.05.25
A kontinens legnevesebb egyetemeit megelőzve ismét az első helyen végzett a győri Széchenyi István....
2024.05.25
A görög autópiacon októberben a Suzuki Vitara volt a legkeresettebb autó, az esztergomi szabadidő-....