Pagani
1999-ben, a Genfi Autószalon reflektorfényében debütált a Zonda: futurisztikus vonalakkal, szénszálak széleskörű használatával és V12-es Mercedes-AMG motorral. Ezt követte 2011-ben a Huayra, ugyanezzel a műszaki felépítéssel, de kifinomultabb aerodinamikával. Most az olasz-argentin tervező és építő harmadik szuperautóján van a sor: ez az Utopia.
A Bolognához közeli, alig hat és félezer lakosú kisvárosban, San Cesario sul Panaro műhelyében készül Pagani Utopiája. A monocoque szénszálas vázra épülő autón, az elődökhöz képest, első pillantásra nem sok különbséget lehet észrevenni. Az általános megjelenés azonban visszafogottabb, és olyan új dizájntrükkökkel rendelkezik, mint a két hátsó szárnyat összekötő fedélzeti spoiler, valamint a levegőben lógónak tűnő hátsó lámpák, amelyeket a sugárhajtású turbinák ihlettek.
Az elülső orr-rész is kidolgozottabb, mivel Pagani igyekezett az aerodinamikát a karosszéria általános kialakításába integrálni. A négyes kipufogó kerámiabevonatot kapott a hő hatékony elvezetése érdekében. A Pirelli pedig kifejezetten az Utopia számára fejlesztette ki a 21 colos első és 22 colos hátsó gumiabroncsokat.
Az Utopiát 6.0 V12-es duplaturbós Mercedes-AMG motor hajtja, ami 864 lóerőt produkál. A kétüléses hiperautó, benzinmotorral, a szenvedély és a hi-tech kombinációja.
Belül a Pagani egyedi retro-futurisztikus hangulata olyan klasszikusokat is tartalmaz, mint a két kör alakú műszeregység és a műszerfal tetején található négy szellőzőnyílás. A tervező elhagyta az előző autó nagy központi érintőképernyőjét, amelynek munkáját most egy nagyobb digitális kijelző végzi a sebességmérő és a fordulatszámmérő között. A központi műszerfal konzolja úgy néz ki, mintha egyenesen egy régimódi repülőgép pilótafülkéjéből emelték volna ki, rengeteg fizikai gombbal és számos tárcsával. A legszembetűnőbb a krómozott, hétfokozatú szekvenciális, kézi váltókar.
Horacio Pagani elmondta, hogy a modell tervezésénél ügyfelei kérését tartotta tiszteletben, akik bizonyos kardinális elveket, mint például a használat egyszerűségét és a vezetési élményt tartják szem előtt.
Az új Pagani ára 2,15 millió eurónál kezdődik (adók nélkül) és az első széria 99 példánya már el is kelt.
Forrás: leblogauto.com