Pagani

Pagani Utopia: a szenvedély és a high-tech kombinációja

2022.09.27.

Lélegzetelállító vonalak, a múltra utaló jegyek és egy 864 lóerős V12-es motor: a Zonda és a Huayra után itt a Pagani Utopia, az olasz-argentin gyártó új autója.

 

1999-ben, a Genfi Autószalon reflektorfényében debütált a Zonda: futurisztikus vonalakkal, szénszálak széleskörű használatával és V12-es Mercedes-AMG motorral. Ezt követte 2011-ben a Huayra, ugyanezzel a műszaki felépítéssel, de kifinomultabb aerodinamikával. Most az olasz-argentin tervező és építő harmadik szuperautóján van a sor: ez az Utopia.

A Bolognához közeli, alig hat és félezer lakosú kisvárosban, San Cesario sul Panaro műhelyében készül Pagani Utopiája. A monocoque szénszálas vázra épülő autón, az elődökhöz képest, első pillantásra nem sok különbséget lehet észrevenni. Az általános megjelenés azonban visszafogottabb, és olyan új dizájntrükkökkel rendelkezik, mint a két hátsó szárnyat összekötő fedélzeti spoiler, valamint a levegőben lógónak tűnő hátsó lámpák, amelyeket a sugárhajtású turbinák ihlettek.

Az elülső orr-rész is kidolgozottabb, mivel Pagani igyekezett az aerodinamikát a karosszéria általános kialakításába integrálni. A négyes kipufogó kerámiabevonatot kapott a hő hatékony elvezetése érdekében. A Pirelli pedig kifejezetten az Utopia számára fejlesztette ki a 21 colos első és 22 colos hátsó gumiabroncsokat.

Az Utopiát 6.0 V12-es duplaturbós Mercedes-AMG motor hajtja, ami 864 lóerőt produkál. A kétüléses hiperautó, benzinmotorral, a szenvedély és a hi-tech kombinációja.

Belül a Pagani egyedi retro-futurisztikus hangulata olyan klasszikusokat is tartalmaz, mint a két kör alakú műszeregység és a műszerfal tetején található négy szellőzőnyílás. A tervező elhagyta az előző autó nagy központi érintőképernyőjét, amelynek munkáját most egy nagyobb digitális kijelző végzi a sebességmérő és a fordulatszámmérő között. A központi műszerfal konzolja úgy néz ki, mintha egyenesen egy régimódi repülőgép pilótafülkéjéből emelték volna ki, rengeteg fizikai gombbal és számos tárcsával. A legszembetűnőbb a krómozott, hétfokozatú szekvenciális, kézi váltókar.

Horacio Pagani elmondta, hogy a modell tervezésénél ügyfelei kérését tartotta tiszteletben, akik bizonyos kardinális elveket, mint például a használat egyszerűségét és a vezetési élményt tartják szem előtt.

Az új Pagani ára 2,15 millió eurónál kezdődik (adók nélkül) és az első széria 99 példánya már el is kelt.

Forrás: leblogauto.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.14
Algériában restaurálták a „sivatagi óriásként” ismert Berliet T100-at, amely egykoron a világ....
2025.03.13
A HangZóna mai vendége Vágvölgyi Zoltán, a Salgótarjáni Civilekért Közhasznú Alapítvány közlekedési....
2025.03.13
A Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség a HUN-REN Magyar Kutatási Hálózattal együttműködve ....
2025.03.13
MG 4 alapokon, kompakt crossover méretekkel, a briteknél 15 millió alá árazva közelít felénk az....
2025.03.13
Székesfehérvár közelében végeznek műszaki mentést a tűzoltók, akik több embert kiemelnek a járműből....
2025.03.13
A Chery egyik Európába is exportált márkája tavaly berobbant a magyar piacra. Az Omoda 2024-ben pár....
2025.03.13
Ha csak 70 éves kor felett lenne szükség orvosi igazolásra Szlovákiában a jogosítvány megtartásához....
2025.03.13
A Volkswagen Haszonjárművek a 75 éves Bullit ünnepli. Ez Európa legrégebben gyártott haszonjárműve....
2025.03.13
Az elmúlt napokban fokozatosan 3-4 centtel csökkenni kezdett az üzemanyag ára. A szakértők szerint....
2025.03.13
Magyarország két meghatározó nagyvállalata második alkalommal hirdeti meg a Bosch×Richter Ipari....