orosz autó
Az orosz szaksajtó néhány hete kezdett cikkezni olyan esetekről, amikor a német vámhatóságok lefoglaltak az országba érkező orosz állampolgárok tulajdonában lévő gépkocsikat. A külképviselet szerint továbbra is regisztrálnak ilyen eseteket.
A német hatóságok a külkereskedelmi törvény megsértését róják az érintett autótulajdonosok terhére. A jogszabály megtiltja számos orosz árucikk, így a személygépkocsit behozatalát is az Európai Unió területére. A nagykövetség sérelmezi, hogy a német hatóságok figyelmen kívül hagyják azokat az érveket, hogy nem eladásra hozzák be az országba a magántulajdonban lévő autókat, hanem személyes használatra és ideiglenesen, ami nem sért semmilyen jogszabályt.
A nagykövetség közölte, hogy a probléma rendezése végett kapcsolatba lépett a többi között a német külügyminisztériummal, a vámhatóságok és az ügyészség vezetőivel, de probléma egyelőre nem rendeződött.
„A helyzet tisztázásáig nyomatékosan javasoljuk az orosz állampolgároknak, hogy tartózkodjanak az orosz rendszámú járművek behozatalától a Németországi Szövetségi Köztársaság területére. A károsultakat arra kérjük, hogy tájékoztassák az orosz konzuli hivatalokat a járművek elkobzásának és esetleges későbbi visszaszolgáltatásának minden esetéről” – áll a nagykövetség közleményében.
A Za Ruljom autós portál szerint egyelőre nem állnak rendelkezésre más információk a mostani helyzetről, így nyitva marad a kérdés, hogyan alakulnak az események, illetve rendeződik-e egyáltalán ez a probléma.
Az Európai Unió eddig 11 szankciós csomagot foganatosított Oroszország ellen a Krím elfoglalása, illetve az Ukrajna ellen indított háború miatt. Németország uniós tagországként köteles végrehajtani a büntetőintézkedéseket, amelyek nagy része gazdasági jellegű, és az Oroszországba exportált termékek tilalmáról is rendelkezik. A júniusban életbe léptetett legutolsó büntető csomagot jórészt a szankciók kijátszásának megakadályozása végett fogadták el. Az orosz szaksajtó nem rejtette véka, hogy a szankciók kijátszhatók, ha harmadik országokon keresztül – többnyire kaukázusi vagy közép-ázsiai országokból - viszik be az autókat Európából Oroszországba, de ez megdobja az autók árát.