WRC
A szezon egyik legkeményebb versenye a Szardínia-rali, a pokoli hőség és por mellett a trükkös pályákkal és az éles kövekkel is meg kell küzdenie a pilótáknak és az autóknak. Ott Tänak már az első gyorsaságin az élre állt pénteken, és az előnyét fokozatosan növelte a nap végéig.
A 2019-es világbajnok pár hete a Portugál-ralin is hasonlóan magabiztosan vezetett, de akkor ki kellett állnia egy rejtélyes futóműtörés miatt. Ezúttal azonban jól bírta a strapát a Hyundai i20 WRC, amelyet a szakértők a durva, köves talajon gyorsabbnak tartanak, mint a Toyotát. Tänak a pénteki nyolc gyorsaságiból ötöt nyert meg, és több második helyet is szerzett. A nap végén csak azért olvadt az előnye 19 másodpercre csapattársa, Dani Sordo előtt, mert a bal első kerekével defektet kapott.
„Remekül viselkedett az autó a kezdetektől fogva, ezért jó ritmusban tudtam vezetni. Tudtam, hogy az elsőként rajtoló két Toyota küszködni fog a takarítás miatt, ez volt az esélyünk arra, hogy előnyt építsünk ki előttük. Minél nagyobb az előnyünk, annál jobb, ezért holnap is keményen fogom nyomni a gázt. Az utolsó szakaszt leszámítva, ahol gumiproblémánk adódott, azt mondhatom, hogy minden jól ment, és elértük, amit akartunk” – nyilatkozta Tänak a nap végén.
Ha Tänakkal nem történik, semmi, akkor a beugró pilótaként alkalmazott Dani Sordónak nem fogja megengedni a Hyundai, hogy támadja, mivel ő nem a világbajnoki címért csatázik. Pedig a spanyol nagyon jól érzi magát a szardíniai pályákon, amit bizonyít, hogy az előző két Szardínia-ralit képes volt megnyerni (persze a jó rajzpozíció is mindig segítette). Délelőtt még apró problémákkal küszködött Sordo, de délután magára talált, és három gyorsaságit is megnyert, amivel megelőzte az összetettben Sébastien Ogier-t, és a végén közel 17 másodperces előnyt épített ki vele szemben.
A hétszeres világbajnok azonban nem volt csalódott, mivel elsőként rajtolva nem is reménykedett előkelőbb helyezésben, mint a harmadik, valójában már az is egy kisebb csodával ért fel, hogy ennyire elöl volt az összetettben. A másik Toyotával Elfyn Evansnek rosszabb napja volt, délelőtt nem volt önbizalma a keskeny és dobálós pályákon, de délután némileg magára talált az előző verseny, a Portugál-rali győztese. Végül több mint egy perc hátrányt szedett össze Tänakhoz képest.
A Hyundai-os Thierry Neuville-nek szintén rosszul indult a Szardínia-rali, délelőtt nem találta a ritmust, csak estére jött bele a vezetésbe, amit egy megosztott első hely is jelzett az utolsó gyorsaságin. Azonban hiába lendült formába, mivel a nap közben két defektet is összeszedett, ami jelentősen lelassította. De még van esélye jobb helyezésre, mert csak 1,2 másodperccel van Evans mögött.
Kacuta Takamoto áll a hatodik helyen, a tanuló évét töltő japán háromszor fullasztotta le a Yaris WRC motorját, és egyszer egy szénabálát is eltrafált, de végül sértetlenül behozta a nap végi célba az autót.
A nap egyik vesztese a mostanában balszerencse-hullámmal küzdő Kalle Rovanperä volt, a Toyotájának a jobb első futóműve sérült meg a negyedik gyorsaságin. Pedig a fiatal finn remek tempót diktált, egy ideig a legjobb toyotásnak számított. Még rosszabbul járt a WRC2-ből WRC autóba most visszaülő Teemu Suninen, aki már az első gyorsaságin felborította a Ford Fiesta WRC-t. Bár a nézők visszatették a kerekeire az autót, amely nem is sérült meg komolyabban, a finn nem tudta folytatni, mert beragadt a bokrok közé. Csapattársa, Gus Greensmith nem követett el vezetői hibát, de alatta az utolsó gyorsasági rajtja után romlott el a Ford váltója.
Szombaton a verseny leghosszabb napja következik, 129,6 km száguldás vár a mezőnyre. Délelőtt fognak menni azon a pályán, amelyen a híres Micky’s jump nevű ugrató található.
Eredmények:
1. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) 1h26m58.0s
2. Dani Sordo/Borja Rozada (Hyundai i20 Coupe WRC) +19.4s
3. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +36.2s
4. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +1m02.0s
5. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m03.2s
6. Takamoto Katsuta/Dan Barritt (Toyota Yaris WRC) +1m26.1s
7. Mads Østberg/Torstein Eriksen (Citroën C3 Rally2) +3m41.7s
8. Jari Huttunen/Mikko Lukka (Hyundai i20 R5) +4m08.7s
9. Yohan Rossel/Alexandre Coria (Citroën C3 Rally2) +4m35.8s
10. Pepe López/Diego Vallejo (Škoda Fabia Rally2 evo) +4m52.1s
38. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +49m58.3s