WRC

Ott Tänak lemosta az ellenfeleit a Szardínia-rali első napján

2021.06.05.

A Hyundai észt pilótája megnyugtató előnnyel vezet Dani Sordo és Sébastien Ogier előtt. Minden szakaszt a koreai márka autói nyertek meg.

A szezon egyik legkeményebb versenye a Szardínia-rali, a pokoli hőség és por mellett a trükkös pályákkal és az éles kövekkel is meg kell küzdenie a pilótáknak és az autóknak. Ott Tänak már az első gyorsaságin az élre állt pénteken, és az előnyét fokozatosan növelte a nap végéig.

A 2019-es világbajnok pár hete a Portugál-ralin is hasonlóan magabiztosan vezetett, de akkor ki kellett állnia egy rejtélyes futóműtörés miatt. Ezúttal azonban jól bírta a strapát a Hyundai i20 WRC, amelyet a szakértők a durva, köves talajon gyorsabbnak tartanak, mint a Toyotát. Tänak a pénteki nyolc gyorsaságiból ötöt nyert meg, és több második helyet is szerzett.  A nap végén csak azért olvadt az előnye 19 másodpercre csapattársa, Dani Sordo előtt, mert a bal első kerekével defektet kapott.

„Remekül viselkedett az autó a kezdetektől fogva, ezért jó ritmusban tudtam vezetni. Tudtam, hogy az elsőként rajtoló két Toyota küszködni fog a takarítás miatt, ez volt az esélyünk arra, hogy előnyt építsünk ki előttük. Minél nagyobb az előnyünk, annál jobb, ezért holnap is keményen fogom nyomni a gázt. Az utolsó szakaszt leszámítva, ahol gumiproblémánk adódott, azt mondhatom, hogy minden jól ment, és elértük, amit akartunk” – nyilatkozta Tänak a nap végén.

 

Ha Tänakkal nem történik, semmi, akkor a beugró pilótaként alkalmazott Dani Sordónak nem fogja megengedni a Hyundai, hogy támadja, mivel ő nem a világbajnoki címért csatázik. Pedig a spanyol nagyon jól érzi magát a szardíniai pályákon, amit bizonyít, hogy az előző két Szardínia-ralit képes volt megnyerni (persze a jó rajzpozíció is mindig segítette). Délelőtt még apró problémákkal küszködött Sordo, de délután magára talált, és három gyorsaságit is megnyert, amivel megelőzte az összetettben Sébastien Ogier-t, és a végén közel 17 másodperces előnyt épített ki vele szemben.

A hétszeres világbajnok azonban nem volt csalódott, mivel elsőként rajtolva nem is reménykedett előkelőbb helyezésben, mint a harmadik, valójában már az is egy kisebb csodával ért fel, hogy ennyire elöl volt az összetettben. A másik Toyotával Elfyn Evansnek rosszabb napja volt, délelőtt nem volt önbizalma a keskeny és dobálós pályákon, de délután némileg magára talált az előző verseny, a Portugál-rali győztese. Végül több mint egy perc hátrányt szedett össze Tänakhoz képest.

A Hyundai-os Thierry Neuville-nek szintén rosszul indult a Szardínia-rali, délelőtt nem találta a ritmust, csak estére jött bele a vezetésbe, amit egy megosztott első hely is jelzett az utolsó gyorsaságin. Azonban hiába lendült formába, mivel a nap közben két defektet is összeszedett, ami jelentősen lelassította. De még van esélye jobb helyezésre, mert csak 1,2 másodperccel van Evans mögött.

Kacuta Takamoto áll a hatodik helyen, a tanuló évét töltő japán háromszor fullasztotta le a Yaris WRC motorját, és egyszer egy szénabálát is eltrafált, de végül sértetlenül behozta a nap végi célba az autót.

A nap egyik vesztese a mostanában balszerencse-hullámmal küzdő Kalle Rovanperä volt, a Toyotájának a jobb első futóműve sérült meg a negyedik gyorsaságin. Pedig a fiatal finn remek tempót diktált, egy ideig a legjobb toyotásnak számított. Még rosszabbul járt a WRC2-ből WRC autóba most visszaülő Teemu Suninen, aki már az első gyorsaságin felborította a Ford Fiesta WRC-t. Bár a nézők visszatették a kerekeire az autót, amely nem is sérült meg komolyabban, a finn nem tudta folytatni, mert beragadt a bokrok közé. Csapattársa, Gus Greensmith nem követett el vezetői hibát, de alatta az utolsó gyorsasági rajtja után romlott el a Ford váltója.

Szombaton a verseny leghosszabb napja következik, 129,6 km száguldás vár a mezőnyre. Délelőtt fognak menni azon a pályán, amelyen a híres Micky’s jump nevű ugrató található.

Eredmények:

1. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) 1h26m58.0s

2. Dani Sordo/Borja Rozada (Hyundai i20 Coupe WRC) +19.4s

3. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +36.2s

4. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +1m02.0s

5. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m03.2s

6. Takamoto Katsuta/Dan Barritt (Toyota Yaris WRC) +1m26.1s

7. Mads Østberg/Torstein Eriksen (Citroën C3 Rally2) +3m41.7s

8. Jari Huttunen/Mikko Lukka (Hyundai i20 R5) +4m08.7s

9. Yohan Rossel/Alexandre Coria (Citroën C3 Rally2) +4m35.8s

10. Pepe López/Diego Vallejo (Škoda Fabia Rally2 evo) +4m52.1s

38. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +49m58.3s

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....