képzés
Nemcsak Magyarországon, Európában is sújtja a fuvarozó vállalkozókat az elmúlt években kialakult gépkocsivezető hiány. Az elmúlt hónapokban a jelentős hazai fuvarozói érdekvédelmi szervezetek közül a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és a NiT Hungary felmérést végzett fuvarozással foglalkozó tagjai körében, amely során kiderült, 6500 C+E kategóriával rendelkező gépkocsivezetőnek tudnának azonnal munkát kínálni. Ennek természetesen feltétele a szakmailag felkészült, a munkáját ellátni képes, kellő színvonalon kiképzett munkavállaló. Rendkívül fontos terület ez, hiszen a hazai fuvarozó vállalkozók évente 500 milliárd adót fizetnek be, – ez az államkassza éves bevételének mintegy öt százaléka – a teljes hazai foglalkoztatotti létszám 3,5 százalékának adnak munkát.
Ezt felismerve döntött úgy a kormányzat, hogy támogatott formában segíti a hivatásos nehéz-tehergépjármű vezető képzést.
A most bejelentett program keretében több mint hatezer ember számára teszik lehetővé a C és E kategóriájú jogosítvány megszerzését. A nehézgépjármű-vezetők kiválasztását és képzését a központi régióban az MKFE szakmai segítségével a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz tartozó Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. (OFA) bonyolítja le. Az OFA a – BKK-val szerződésben álló, autóbuszokat üzemeltető – VT-Arriva Kft.-vel közösen kidolgozott új képzési rendszerének mintájára indul el a most bejelentett program. A konstrukció lényege, hogy a képzést a kormány finanszírozza, az esetleges ösztöndíjat, illetve végzés után a munkahelyet a fuvarozók biztosítanák a hivatásos jogosítványt megszerzőknek. Ebben a konstrukcióban a VT-Arriva az idei évben 300 fő új buszvezető munkavállalót képzett ki, akik a képzés után azonnal munkába is állhattak.
Az új képzési program egyik fontos eleme a modern szimulátorok használata is. A sajtótájékoztatót követően Varga Mihály ki is próbált egy ilyen berendezést.
A képzési programra az érdeklődők előzetesen jelentkezhetnek a www.ofa.hu oldalon.