törésteszt

Ötcsillagos törésteszt eredményt ért el az új magyar Suzuki

2015.04.22.

A Vitara mellett még a Renault Espace érte el a maximális csillagszámot, a Mazda2-nek és a Fiat 500 X-nek meg kellett elégednie 4 csillaggal.

Büszkék lehetünk a magyar gyártású új Suzuki Vitarára, amely az Euro NCAP új, szigorított értékelési rendszerében is maximális 5 csillagos értékelést kapott. Az esztergomi szabadidő-autó karosszériája stabil maradt a töréstesztek után is, az első utas védelme a félátfedéses ütközés során maximális pontszámot kapott, de a sofőr védelme is csak kicsit volt gyengébb.

Az oldalütközések során a Suzuki nagyon jó védelmet nyújtott, és elégedett voltak a bírák a fejtámlákkal is, amelyek nagyon jó védelmet biztosítottak az ostorcsapásos sérülések ellen. Jól teljesített a Vitara a gyalogosvédelmi teszten is, egyedül a tetőoszlopok környéke jelentett komoly sérülésveszélyt. A Suzuki felnőtt utasvédelemre 89, gyermek utasvédelemre 85, gyalogosvédelemre 76, az asszisztens rendszerekre 75 százalékot kapott.

Szintén 5 csillagot szerzett az új Renault Espace. A francia egyterű utascellája stabil maradt az ütközések során, a félátfedéses ütközésnél az első utas lába és a sofőr mellkasa, a teljes átfedéses ütközés során az első utas mellkasa nem kapott tökéletes védelmet. Az Espace jól szerepelt az oldalütközéseknél is, a fejtámlák elöl hibátlanok, de hátul nyújthatnának jobb védelmet az ostorcsapásos sérülések ellen. A gyalogosvédelmi teszten kiderült, hogy a lökhárító és a motorháztető éle kellően puha, de a motorháztető csak kis helyen nyújt megfelelő védelmet. A Renault felnőtt utasvédelemre 82, gyermek utasvédelemre 89, gyalogosvédelemre 70, az asszisztens rendszerekre 80 százalékot kapott.

4 csillaggal kellett beérnie az új Mazda2-nek. A japán kisautó a félátfedéses teszten rendkívül jól szerepelt, csak a vezető lábszára volt egy kis veszélynek kitéve, a teljes átfedésnél pedig az utas mellkasának védelmét lehetett volna még javítani. A hátsó fejtámla nem volt megfelelő, az oldalütközésnél viszont hibátlanul szerepelt a Mazda. alapvetően jó a gyalogosvédelem, de a motorháztető élének középső része túl kemény. A Mazda3 felnőtt utasvédelemre 82, gyermek utasvédelemre 78, gyalogosvédelemre 84, az asszisztens rendszerekre 64 százalékot kapott.

Szintén 4 csillagot kapott a Fiat 500X. Az olasz szabadidő-autó a frontális ütközéseknél jó védelmet nyújtott, csak az első utas mellkasa nem kap tökéletes védelmet. A hátsó fejtámla nem működött megfelelően, az oszloppal történő oldalütközésnél a váll környéke kaphatna jobb védelmet. Gyalogosgázoláskor a kocsi jó védelmet nyújtott, csak a tetőoszlopok környéke volt túl kemény. A Mazda3 felnőtt utasvédelemre 82, gyermek utasvédelemre 78, gyalogosvédelemre 84, az asszisztens rendszerekre 64 százalékot kapott.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....