járműértékesítés
A válság előtti 2019-es évhez képest az újautó-eladások több mint harmadával csökkentek. Az előző évben összesen 305 332 járművet helyeztek forgalomba, 17,8 százalékkal kevesebbet, mint 2021-ben, és 30 százalékkal kevesebbet, mint 2019-ben.
Az új autók átlagos CO2-kibocsátása 134 g/km volt. Ez jó 5,6 l/100 km-es fogyasztásnak felel meg a benzinmotoroknál, vagy jó 5,0 l/100 km-nek a dízeleknél.
A Volkswagen maradt a listavezető.
A válság előtti 2019-es évhez képest a dízelmotoroknál 61,9, a benzinmotoroknál 55,5 százalékos mínusz volt. A tisztán elektromos autók esetében viszont 269,7 százalékos volt a növekedés - bár az abszolút számok még mindig a réslétüket mutatják: 2022-ben mindössze 34 165 e-autót regisztráltak újonnan.
2022-ben az összes új személygépkocsi-regisztráció 66 százalékát jogi személyek, cégek és önkormányzatok, 34 százalékát pedig magántulajdonosok adták.
A VW továbbra is a piacvezető az új autók 14,9 százalékos részesedésével, megelőzve a csoport leányvállalatát, a Skodát (8,7 százalék) és a harmadik BMW-t (7,6 százalék).
2022-ben több nyerges vontatót (3232 darab, 10,5 százalékos növekedés) regisztráltak újonnan a haszongépjárművek piacán. Jelentős csökkenés volt tapasztalható a traktorok regisztrációjában (mínusz 14,4 százalék), valamint a kétkerekűeknél (mínusz 2,4 százalék).
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!