Oroszország elleni gazdasági szankciók
A carsweek.ru orosz autós portál a 2023-as év egyik első cikkében - Oroszország egyik ismert autós szakértőjét, Szergej Burgazlijevet idézve - azt írta: „Az orosz autópiac a 30 évvel ezelőtti állapotokba zuhant vissza néhány hónap alatt.”
A szakértő szerint tragikussá vált a helyzet azt követően, hogy az európai, koreai és japán cégek leállították autóik szállítását Oroszországba, és a kínai Haval kivételével minden külföldi márkájú autó összeszerelés megszűnt Putyin országában.
Egyes márkák már elhagyták az Orosz Föderációt, és vannak, amelyek hivatalosan csak „szüneteltetik” tevékenységüket, de valójában ez is egyenértékű a távozással.
A szakértő szerint a jövő azért sötét, mert az autógyártás felépítése az Orosz Föderációban összetett és hosszadalmas folyamat volt, melynek részeként kereskedői hálózatokat hoztak létre, gyárakat építettek, személyzetet toboroztak. Ezt a bonyolult, rengeteg idő és energia feláldozásával létrehozott hálózatot rombolta le Putyin háborúja pillanatok alatt – írja a carsweek.ru.
Az autós szakportál emlékeztet rá: 2022 végére már csak 14 autógyártó cég maradt - formálisan - Oroszországban. 46 vállalat pedig leállította tevékenységét az Ukrajnát ért orosz agressziót követően.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!