kerék

Őrangyali történet

2015.07.06.

Ha akarom, ha nem, ebből reklámízű dolgozat lesz, de higgyék el, megéri elolvasni, mert ingyen van ez a fejezet, és az okos ember más kárán tanul, most például az enyémből.

A süllyesztések miatt nem látszik, hogy lazák a csavarok, és hogy kerékőr védi a felnit A szerző felvételei

Ijesztő jelenség

Több évtizede előfordult már velem hasonló, most mégsem ugrott be azonnal, hogy mi a baj. Kispesti otthonunkból indultam Kiskunlacházára, amikor az autópiac közelében egyre nyomasztóbb jelzések jöttek az első futóműtől. Ahogy lehetett félreálltam, és megnéztem a kerekeket: egyik sem volt defektes. Óvatosan visszafordulva inkább hazafelé vettem az irányt. A fura jelenség egyre erősödött, igaz, gázadáskor és fékezéskor enyhült, de guruláskor már ijesztő volt, néhány száz méter után hazaértem. Mert ezek után már eszembe sem jutott, hogy az M51-es felé vegyem az irányt. Szerencsére.

A garázs előtt megrángattam a kerekeket, a bal-elsőnél jelentős volt a lógás!

Akkor ugrott be a régi élmény és a kötelező gyakorlat: elő a kerékkulccsal és ellenőrizni a csavarokat! Most is bejött a terápia: a négyből három csavaron több menetet is könnyen rá lehetett húzni, a negyedik szoros volt, nem véletlenül, hiszen az a kerékőr.

Családi garázsunkban több mint egy hónapja cseréltük az acélfelnire szerelt téli abroncsokat a könnyűfémes nyáriakra, fiammal ketten is ellenőriztük a csavarok meghúzását, ráadásul nyomatékkulccsal.

Kis darab, nagy védelem

Mi történhetett?

Maradt a nagy kérdés, hogyan lazulhattak meg a csavarok: az előző napokon hosszabb időre csak egy metróállomás közeli parkolóban hagytam az autót, így kézenfekvőnek tűnik az a magyarázat, hogy valaki megpróbálta ellopni, de a felni profilja miatt a nagyon süllyesztett csavarokat nem láthatta kívülről az elkövető, vagyis nem számolt a mélyebb csavarfuratban rejtőző kerékőrrel. Ez persze csak feltételezés, most inkább annak örülök, hogy nem áltattam magam azzal hogy „majd csak eljutok valahogy Lacházáig” című illúzióval, így nem ért nagyobb kár. Ráadásul így másoknak sem okoztam bajt.

Biztosan csak azt tudom, hogy megúsztam és hogy megmaradtak kerekeim.

Ez a készlet másfélévtizede szolgál

Maximalista ötlet

Írás közben jutott eszembe ismerősöm, aki a maximális biztonságra törekvés jegyében valamennyi kerékcsavarját speciális profilú kerékőrökre cserélte, amit akkor kicsit túlzónak tartottam, de ma már megértem, hiszen vele mindez nem fordulhatott volna elő, igaz, ő négyezer helyett tizenhatezer forintot áldozott a védelemre.

Hogy megéri-e? Szerintem igen: négy felnivel és márkás gumiabronccsal számolva simán összejön a negyedmillió forintos tétel, és akkor még nem számoltunk azzal a kárral, amit a kocsi futóműve, karosszéria szenved a lopás után a kerék nélküli landoláskor. Ennél is nagyobb a kár, ha a félbehagyott keréklopás miatt országúton gyengül a csavarok tartása.

Tanulság: aki óvatosabb és többet költ védelemre, azt az őrangyala is jobban védi.

Ez vonatkozik a kerékőr-angyalra is.

Ne hagyjuk el, mert a szerszám könnyebben, a kerékőr nehezen pótolható

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.17
Raliban és pályaversenyen is Hyundaiokkal tarolt az olaszországi központú csapat. ..
2025.01.17
A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit....
2025.01.17
A Tesla 239 ezer autóját hívja vissza az Egyesült Államokban a hibásan működő tolatókamerák miatt. ..
2025.01.17
A magyar vasúti ipar és egyúttal a teljes magyar gazdaság számára is fontos mérföldkő a Stadler....
2025.01.17
Búcsúzunk a VW stílusos modelljétől. ..
2025.01.17
Az autósok mezőnyében a hazai kedvenc Jazid al-Radzsi sikerével zárult a Szaúd-Arábiában....
2025.01.17
Idén novemberben véget ér a Lexus RC F szupersportkocsi, valamint az alapját képező RC kupé....
2025.01.17
A Das WeltAuto 2024-ben egy online, reprezentatív felmérést végzett azon 18 évnél idősebb....
2025.01.17
AZ Atto 2 nevű modell februártól lesz kapható. ..
2025.01.17
2015-ben vezették be a vármegyei autópálya-matricát, amely ezáltal már 10 éve elérhető a piacon.....