innováció

Oldalsó Kameratükör Rendszer jár majd a Honda-e-hez

2019.05.28.

A Honda bejelentette, hogy a Honda e Prototype tanulmánymodellen bemutatott Oldalsó Kameratükör Rendszer (Side Camera Mirror System – SCMS) alapfelszereltségként jár majd a márka új, városi elektromos autójának sorozatgyártású változatához.

Ez a technológia elsőként jelenik meg a kompaktok szegmenségben, és a stílust illetően éppúgy komoly előrelépést jelent, mint a menetbiztonságra, az aerodinamikára és a kifinomultságra nézve.

Az Oldalsó Kameratükör Rendszer a hagyományos visszapillantó tükröket váltja, méghozzá igencsak hatékony formában, ugyanis a közvetített képek két hatcolos képernyőn jelennek meg. A kijelzőket a műszerfal két szélén, ergonomikusan helyezték el a Honda mérnökei, így természetes érzetet és látványt nyújtanak, egyszersmind a menetbiztonságot is fokozzák.

A következő generációs kameratechnológiának köszönhetően kifejezetten modern, letisztult és egyszerű lett a rendszer, nem mellesleg tökéletesen passzol a sík A oszlopokhoz és a rejtett kilincsekhez, melyek szintén szériatartozékok a Honda újdonságában. Szemben a hagyományos oldaltükrökkel, a kamerák nem növelik az autó szélességét, légellenállásuk pedig 90 százalékkal alacsonyabb, ami a teljes karosszériára nézve 3,8 százalékos csökkenést jelent. Ez az üzemanyag-hatékonyságot és a hatótávolságot is kedvezően befolyásolja, sőt a szélzaj is jóval kisebb nagy sebességnél.

A kamerák házát úgy formálták, hogy ne kerülhessenek vízcseppek a lencsére, de ha ez mégis megesne, a vízlepergető bevonat garantálja, hogy gyorsan megtisztuljon az optika.

Az Oldalsó Kameratükör Rendszer ideális elhelyezése megannyi előnnyel jár a menetbiztonságot illetően. Ilyen például, hogy a vezető választhat „normál” és nagy látószögű üzemmódok között, valamint, hogy előbbinél 10, utóbbinál 50%-kal kisebb a holttér, mint a hagyományos tükrök esetében. Szintén hasznos, ha tolatófokozatba kapcsol a pilóta, vezetővonalak jelennek meg a monitorokon, jelentősen megkönnyítve a manővert.

A képernyők fényereje a környezeti fényviszonyoknak megfelelően, automatikusan változik. Az Oldalsó Kameratükör Rendszer bevezetését intenzív fejlesztési és tesztidőszak előzte meg, melynek során rossz időben, szürkületben és éjszaka is vizsgálták a berendezés működését. A lelkiismeretes munka gyümölcseként mindig tiszta képet kaphat a vezető a mögötte zajló eseményekről, a monitorok soha nem vakítják el és nincs glória a fényforrások körül.

A Honda az új, kompakt elektromos autójával ismét nagyot lépett (előre) terveinek megvalósítása felé, miszerint 2025-ben már minden Európában eladott új Honda gépkocsi képes lesz elektromos üzemmódban is közlekedni. A Honda e hatótávolsága meghaladja a 200 kilométert, akkumulátorai pedig – a gyorstöltés funkciónak köszönhetően – 30 perc alatt 80 százalékra tölthetők.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....
2024.05.04
2024-ben Tim Gábor kategóriát váltott, a márkakupás sikerek után a GT autózás világa felé fordult a....
2024.05.04
Ha a felreppentett híresztelések helytállóak, akkor a kínai Great Wall Motor Co. (GWM) autógyárat....
2024.05.04
Gondoltátok volna, hogy ezért a tökéletes formáért a mi munkatársaink is megdolgoztak? - írja....
2024.05.04
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell....
2024.05.04
A november 4-re virradóra történt éjszakai baleset végzetes következményekkel járt: nem sokkal....
2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..
2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..
2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..