közvélemény-kutatás
A szakértők több mint 110 ezer új autó tulajdonosát kérdezték meg 3 hónappal a vásárlás után. Maga a felmérés 2021 februárjától júliusig készült.
A vevőknek felajánlották a járművek 37 jellemző alapján történő értékelését. Ezek közé tartozott egyebek között az utastér kényelme, a gázpedál érzékenysége és a vásárlás körülményeivel való elégedettség szintje stb.
A válaszokat az APEAL minősítés alapján számították ki, amely a tulajdonosok érzelmi kötődését méri új autójukhoz.
A marketing-kutatás célja az volt, hogy kiderüljön, a tulajdonosok mely márkák esetében érezték legkomfortosabban magukat a vásárlást követően. Az eredmények megjelentek a J.D. Power cég hivatalos honlapján.
A minősítések alapján a luxusszegmensen belüli a Porsche érte el a legjobb elégedettségi szintet, a tömegszegmens első helyezettje pedig a Dodge lett.
A luxusmárkák dobogójára felkerült még a Genesis (Hyundai almárka) és a Land Rover is, amelyek azonos pontszámot értek el. A tömegszegmens második és harmadik helyezettje a Ram és a Nissan lett.
Más megközelítésben a Nissan nyújtott kiemelkedő teljesítményt. Ennek a márkának a vonzereje nőtt a legnagyobb mértékben - egyszerre 22 ponttal ugrott feljebb a tavalyi mutatókhoz képest. Szintén jelentősen nőtt az elégedettségi mutatója a KIA K5, a Toyota Sienna és a Chevrolet Tahoe modelleknek.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!