WRC

Ogier begyújtotta a rakétákat szombaton Szardínán, Tänak viszont lemaradt

2024.06.02.

A francia pilóta jó úton halad afelé, hogy megszerezze idei harmadik győzelmét, miután a Szardínia-rali leghosszabb, szombati napján megelőzte a Hyundai észt sztárját.

A nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier 17,1 másodperces előnnyel kezdheti meg a „szuper vasárnapot”, miután a fordulatos szombat során négyszer változott, hogy ki vezet a versenyen. Ott Tänak sokáig úgy tűnt, hogy egyedüliként tartani tudja a francia tempóját, de aztán délután a csapat kérésére kissé visszavett, és az autóban sem érezte magát olyan kényelmesen, mint korábban.

 

Pedig a szerencse kezdetben Tänaknak kedvezett, amikor a péntek este vezető Ogier döntése, miszerint csak egy pótkereket vitt magával a reggeli gyorsaságikra, visszafelé sült el. Egy meggörbült felni miatt leeresztett a Toyota gumija, így a franciának a kerékcsere után három gyorsaságin keresztül ugyanazt a gumiszettet kellett használnia. Ogier és Tänak háromszor cserélt pozíciót, előbbi a nap felénél 3,5 másodperccel maradt le az észt mögött, amikor végre gumit lehetett cserélni.

A délutáni, legendás Monte Lerno szakaszon azonban Ogier már nem óvatoskodott. Mivel Tänak tempója egyre csökkent (a 2019-es címvédő arra utalt egy szakasz végi interjúban, hogy biztonsági menésre utasította a Hyundai), a nyolcszoros világbajnok már egy gyorsasági után visszavette a vezetést, és délután a Toyota GR Yarisszal háromszor is szakaszgyőztes időt autózott. Egy jó vasárnap Ogier-nek a horvátországi és portugáliai győzelmek után zsinórban a harmadik sikert jelentheti, és azt, hogy ő legyen a Szardínia-rali történetének legeredményesebb versenyzője.

„Ez egy hihetetlen nap volt összességében. Nagyon durva és nagyon kemény. A reggeli szakaszokon nem volt túl élvezetes vezetni, az egyik legdurvább körülmények között kellett mennünk, amit valaha láttunk. Ez tényleg a túlélésről szólt, és örülök, hogy ezt meg tudtuk tenni, különösen azután, hogy a nap első szakasza után elvesztettünk egy gumit. A délután teljesen más volt: sokkal kellemesebb volt vezetni. Visszatért az élvezet, és sikerült egy jelentősebb előnyt kialakítanom, szóval a mai este nagyon pozitív. Holnap szintén nehéz körülményekre számítunk, de akkor is szükségünk lesz némi sebességre, csak folytatni kell ugyanezt a megközelítést” – nyilatkozta az elégedett Ogier.

Thierry Neuville 24 pontos előnnyel érkezett Szardíniára (Elfyn Evans előtt), és úgy tűnt, hogy növelni fogja ezt a különbséget, miután a szombati nap elején az ötödikről a harmadik helyre lépett előre. A dobogós reményei azonban szertefoszlottak, amikor a 8. szakaszon későn fékezett egy jobbkanyarban, és Hyundai-jával lecsúszott az útról. Bár az autó karcmentesen megúszta, felült a hasa a padkára, és nem mozdult többet önerőből. Kacuta Takamoto így az első háromba került, de a japán versenyző nem sokáig örülhetett: Toyotájában váltóprobléma lépett fel, ami a 9. szakaszon végzetesnek bizonyult, és kiesett.

Az elöl zajló dráma megnyitotta az utat Dani Sordo (Hyundai) előtt, aki így felállhatott a képzeletbeli dobogóra annak ellenére, hogy nehezen találta meg a ritmust, közel két perccel maradt le csapattársa, Tänak mögött. A szintén önbizalomhiányos Evans pedig további 30,5 másodperccel volt mögötte. Grégoire Munster idén először került be az első ötbe az M-Sport Ford Pumával, míg a WRC2-t vezető Sami Pajari a hatodik helyet tartotta.

A vasárnapi finálé Algherótól észak-nyugatra található, és kétszer két gyorsaságit tartalmaz. Természetesen a verseny a bónuszpontokat hozó Wolf Power Stage-el zárul, közvetlenül a Földközi-tenger partján. A négy szakasz össztávja 39,30 kilométer lesz.

Az állás szombat este:

1 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 2h39m43.2s

2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +17.1s

3 Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +2m12.8s

4 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +2m43.3s

5 Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1 HYBRID) +5m28.8s

6 Sami Pajari/Enni Mälkönen (Toyota GR Yaris Rally2) +5m38.5s

7 Yohan Rossel/Benjamin Boulloud (Citroën C3 Rally2) +6m33.2s

8 Jan Solans/Rodrigo Sanjuan (Toyota GR Yaris Rally2) +6m45.2s

9 Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia RS Rally2) +8m12.1s

10 Martin Prokop/Michal Ernst (Škoda Fabia RS Rally2) +8m22.1s

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.08
A VIP kisbuszok zászlóshajója. ..
2025.02.08
A svéd gyártó 2024-ben rekordeladásokat könyvelhetett el, de kihívásokkal teli 2025-re számít. A....
2025.02.08
A BYD minden autójába, a legolcsóbba is beépíti a fejlett vezetéstámogató rendszerét. ..
2025.02.08
A teljes keretösszeg háromnegyedére érkezett már be igény a vállalati e-autó programban - közölte a....
2025.02.08
Kishaszongépjárműben másfél évtizede piacvezető itthon a Ford, de személyautókból is széles a....
2025.02.08
A Debreceni Regionális Nyomozó Ügyészség közlekedés biztonsága ellen gondatlanságból elkövetett....
2025.02.08
Az Európai Bizottság jóváhagyásával az autósok immár 15 európai ország autópályáin, összesen több....
2025.02.08
Zöldmezős beruházás keretében új akkumulátoros elektromos autókat gyártó Lexus-üzem létesül Kínában....
2025.02.08
Mivel kamera rögzítette a felháborító esetet, vélhetőleg a rendőrség reakciója most sem marad majd....
2025.02.08
A sorozat történetének első kínai versenyzőjét, Csou Kuan-jüt tartalékpilótának szerződtette a....