WRC
Sébastien Ogier és Esapekka Lappi tovább folytatta a remek szereplést, a Citroën csapat két versenyzője az első két helyet foglalja el az összetettben, de ezúttal fordított sorrendben, a francia ugyanis csapatutasítás nélkül is átvette a vezetést a finntől. Igaz, az előnye mindössze 0,2 másodperc. Mindkét pilóta 2-2 gyorsaságit nyert meg szombaton, és az előnyük behozhatatlannak tűnik. Ogier a remek gumiválasztásnak (két közepes és két kemény keveréken ment a reggeli hosszú gyorsaságin, ahol a legtöbben a négy keményet választották) is köszönhetően már a nap elején is jelentőset faragott a hátrányából Lappihoz képest, a vezetést pedig az utolsó előtti szakaszon vette át, amikor a finn csapattársa lefulladt egy hajtűkanyarban.
„Nagyon jó napon vagyunk túl, jó volt a tempónk és semmi műszaki probléma nem hátráltatott. Kicsit kockázatos volt az agresszív gumiválasztásunk, de bíztam benne, hogy működni fog, és végül kifizetődött a bátorság. A köves, autógyilkos pályák a délutáni hőségben nagy kihívást jelentettek, próbáltam óvatosan menni, de a végére így sem maradt semmi mintázat a gumikon. A riválisaink bajba kerültek, most már be kellene fejezni a versenyt ebben a pozícióban” – nyilatkozta Ogier a nap végén.
A világbajnoki pontversenyt 33 ponttal vezető Ott Tänak rendkívül peches volt, ugyanis műszaki hiba miatt ki kellett állnia. Az észt pilóta és navigátora sehogy sem tudta beindítani a Yaris motorját az első gyorsasági utáni összekötő szakaszon, az elektronikus vezérlőegység mondta fel a szolgálatot.
A harmadik vb-címért küzdő versenyző, Thierry Neuville csak kicsit járt jobban nála: a hatalmas porban a rossz látási viszonyok miatt elvétett egy balkanyart, és beborult az árokba a Hyundai i20 WRC-vel. Szerencsére vissza tudták állítani navigátorával a kocsit négy kerékre, és folytatni tudták a versenyt, de több mint 4 percet vesztettek. Neuville bosszús volt, amiatt, hogy 3 percenként indították az autókat. Azt mondta, ha péntekhez hasonlóan megint 4 percenként lett volna rajtoltatás, akkor nem lett volna akkora porfelhő az úton, és nem került volna bajba. Így most csak a nyolcadik helyről várhatja a folytatást, pedig a nap elején nagyon ígéretes volt a tempója.
A harmadik helyen Andreas Mikkelsen áll egy másik Hyundai-jal, a norvég a nap végére tudta megelőzni a Forddal versenyző Teemu Suninent, az előnye nincs 10 másodperc. Dani Sordo a pénteki defekt után most problémamentes napon van túl, de a hátránya egy perc Suninenhez képest.
Jari-Matti Latvala megelőzte csapattársát, Kris Meeke-et, amikor a brit megpördült az egyik reggeli gyorsaságin. Meeke visszatámadott délután, vissza is szerezte a hatodik helyet, de aztán megint elvesztette, amikor az utolsó szakaszon lecsúszott az útról a teljesen elkopott gumikon.
Vasárnap már csak 38,6 kilométernyi gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, az utolsó, Power Stage-en még Tänaknak is lesz esélye pontokat szerezni.
Az állás szombat este:
1 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Citroen Total WRT |
Citroen |
3h20m12.0s |
2 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Citroen Total WRT |
Citroen |
0.2s |
3 |
Andreas Mikkelsen, A.Jager |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
1m17.1s |
4 |
Teemu Suninen, J.Lehtinen |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
1m26.9s |
5 |
Dani Sordo, C.del Barrio |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
2m24.7s |
6 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
3m14.4s |
7 |
Kris Meeke, S.Marshall |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
3m29.5s |
8 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
4m38.2s |
9 |
Pontus Tidemand, O.Floene |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
6m55.8s |
10 |
Kajetan Kajetanowicz, M.Szczepaniak |
Kajetan Kajetanowicz |
Skoda |
12m52.5s |