Nürburgring
Manapság sok autógyártó próbál rekordokat felállítani a világ leghosszabb és legnehezebb versenypályáján, a több mint 20 kilométeres Nürburgring-Nordschleifén az Eiffel-hegységben, Németországban. A Seat és a Renault nemrég a leggyorsabb fronthajtású autó címért folytatott szinte vérre menő küzdelmet, de még ennél is sokkal nagyobb presztízzsel jár a leggyorsabb sorozatgyártású autónak kijáró cím, amely jelenleg a Porschének jár. 2014-ben a stuttgarti gyártó egy teljesen szériaállapotú 918 Spyderrel 6:57-es időt ért el, aminél csak a Radical SR8 tud jobbat, de azt az autót aligha lehetne normális használatra alkalmas szériaautónak hívni, még ha egyes országokban kaphat is rendszámot.
Idén a McLaren is bejelentette, hogy a P1-essel sikerült 7 perc alá menniük, de a pontos időt nem árulták el, valószínűleg azért, mert az elmaradt a 918-as idejétől. Az extrém szuper- és hipersportautóiról híres svéd Koenigsegg nemrég bejelentette, hogy hamarosan megpróbálja letaszítani a „Zöld pokol” képzeletbeli trónjáról a Porschét.
Christian von Koenigsegg, a cég alapítója és tulajdonosa a Car and Driver magazinnak beszélt arról, hogy két rekorddöntést is terveznek. Először az 1140 lóerős, 440 km/h végsebességű Agera R-rel próbálnak majd lemenni 6:57 alá, és ha ez sikerült, akkor az idén bemutatott One:1 modellel (képünkön) is tesznek egy próbát. Utóbbit a gyártója a világ első megasportkocsijának hívja, mivel a teljesítménye pontosan egy megawatt (1000 kW), ami 1360 lóerőnek felel meg. A kocsi tömegét úgy lőtték be, hogy minden egyes lóerőnek csak egyetlen kilogrammot kell mozgatnia. Úgy számolt a Koenigsegg, hogy a csúcsmodell képes lehet 6:40 körüli köridőre a legendás német versenypályán, ami hosszú időre bebetonozhatná a svéd gyártót a tabella első helyén.