Midibusz

November végéig forgalomba állnak az új midibuszok a budai Várban

2015.11.21.

- November végéig forgalomba áll mind a 16 új, alacsonypadlós, légkondicionált, török gyártmányú midibusz a budai Várban - közölte Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes Budapesten.

Szeneczey Balázs azt mondta, a midibuszok beszerzése, valamint az elmúlt időszakban átadott új CAF-villamosok és trolibuszok azt bizonyítják, hogy jó irányba halad a budapesti tömegközlekedés fejlesztése. Hozzátette, ezek a tömegközlekedési eszközök méltó alternatívájává válhatnak akár az autós közlekedésnek is. Kiemelte, a főváros minden járműbeszerzésnél törekszik a környezetterhelés minimalizálására, de a vár műemléki környezetében ez az átlagosnál is fontosabb.

A midibuszok beszerzése csak egy részét képezi a budai Vár megújulásának, tavaly felújították azokat az utakat, ahol ezek a buszok közlekednek majd - közölte a főpolgármester-helyettes. Nagy Gábor Tamás (Fidesz-KDNP), az I. kerület polgármestere arról beszélt, a budai Vár szépítése során fontos, hogy ne csak az utak, a házak, a terek újuljanak meg, hanem a közösségi közlekedés infrastruktúrája is. Elmondta, eredetileg elektromos buszokat szerettek volna, és remélik, hogy egyszer ezeknek is eljön az idejük, addig is az új buszok a "felmentő sereget" képezik.


Vancin Kitapci, a Karsan ATAK típusú buszokat szállító Karsan Pazarlama ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a cég az egyik vezető buszgyártó vállalat Európában, több ezer buszuk fut szerte a világon. Úgy fogalmazott, ezek a buszok "tökéletesek", mégpedig azért, mert Budapest megadta a paramétereket, a cég pedig ezek alapján szállította le a megrendelést.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budavári Önkormányzat 2013-ban indított közbeszerzési eljárást 16 midibusz beszerzésére. A beszerzés költsége 909 millió forint, amelyet a budai Vár és környéke közlekedésének fejlesztését célzó program keretében, teljes egészében európai uniós támogatásból finanszíroznak. Ha a szükséges források rendelkezésre állnak majd, akkor további 24 midibuszt tudnak lehívni a török szállítótól. Az új midibuszflotta első két járműve szeptemberben érkezett Budapestre, ezeket októberben további 14 busz követte.

A új midibuszok alacsonypadlósak, légkondicionáltak, lehajtható kerekesszékes rámpával felszereltek, a járműveket EURO 6-os környezetvédelmi besorolású dízelmotor hajtja. Az új járművek az eddigieknél 37,5 százalékkal kevesebb szennyező- és káros anyagot bocsátanak ki, valamint kisebb az energiafelhasználásuk. A buszon egyszerre 39 ember tud utazni, az ülőhelyek száma 21.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.17
Raliban és pályaversenyen is Hyundaiokkal tarolt az olaszországi központú csapat. ..
2025.01.17
A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit....
2025.01.17
A Tesla 239 ezer autóját hívja vissza az Egyesült Államokban a hibásan működő tolatókamerák miatt. ..
2025.01.17
A magyar vasúti ipar és egyúttal a teljes magyar gazdaság számára is fontos mérföldkő a Stadler....
2025.01.17
Búcsúzunk a VW stílusos modelljétől. ..
2025.01.17
Az autósok mezőnyében a hazai kedvenc Jazid al-Radzsi sikerével zárult a Szaúd-Arábiában....
2025.01.17
Idén novemberben véget ér a Lexus RC F szupersportkocsi, valamint az alapját képező RC kupé....
2025.01.17
A Das WeltAuto 2024-ben egy online, reprezentatív felmérést végzett azon 18 évnél idősebb....
2025.01.17
AZ Atto 2 nevű modell februártól lesz kapható. ..
2025.01.17
2015-ben vezették be a vármegyei autópálya-matricát, amely ezáltal már 10 éve elérhető a piacon.....