felmérés
Május 9 és 17 között a McKinsey közvélemény-kutatást végzett több nyugat-európai országban, s arra voltak kíváncsiak, hogyan alakul az emberek vásárlási kedve az újautókat illetően.
Németországban száz olyan emberből, aki a koronavírus válság előtt újautó vásárláson törte a fejét, 79 továbbra is azt válaszolta, hogy nem mondott le szándékáról. Április elején ez a szám mindössze 58-on állt, április közepén pedig 68 volt. Vagyis az elmozdulás igen jelentős.
A felmérésben ezer embert kérdeztek meg, így reprezentatívnak tekinthető a felmérés.
Bizakodhatnak az európai gyártók.
Hasonlóan pozitív eredményt hozott a felmérés Franciaországban, ahol a korábbi vásárlói szándékok erősen élnek. 89 százaléka a megkérdezetteknek nem tett le arról, hogy a közeljövőben új gépkocsit vegyen. Egy hónap alatt a franciák mutatói 35 százalékkal javultak. A vírus által telibe talált Olaszországban ugyancsak növekszik a vásárlói kedv. Április közepén az olaszok mindössze 48 százaléka tartotta fenn vásárlói szándékát, a felmérés idejére ez a szám 75 százalékra nőtt, vagyis 100 olaszból mindössze 25 nem tudja még, hogy a koronavírus előtti szándékát a közeli hónapban valóra váltja.
Nagy-Britanniában a legrosszabb a helyzet a felmérésbe bevont négy ország közül. Itt nem hogy nőtt volna, tovább csökkent a vásárlási kedv. Igaz, ez az az ország, amelyben Európában a legtöbb halálesetet idézte elő a járvány. Az angolok autó vásárlási kedve 64 százalékról 60 százalékra csökkent – írja az automobilwoche.de