Google

Nincs kormány és pedál a Google autójában

2014.05.28.

Az amerikai informatikai cég eddig mindig Toyotákkal és Lexusokkal kísérletezett, de tegnap végre bemutatták az első saját tervezésű, automatizált vezetésre képes autójukat.

A kedden bemutatott kétüléses, buborék alakú miniautót teljes egészében a Google építette a beszállítói segítségével.

Sergej Brint, a Google társalapítója szerint hatalmas biztonsági előnyt jelentenek az önmagukat vezető autók. „Pár éven belül, ha már végeztünk a biztonsági tesztekkel, akkor megjelennek az autók az utakon, és biztonságosabbak lesznek, mint az emberi vezetők által vezetett autók” – nyilatkozta. „Képzeljék csak el: úgy mehetnének a belvárosba kirándulni, hogy el lehetne felejteni a 20 percig tartó parkolóhely keresést. Az idősek megőrizhetik a szabadságukat akkor is, ha már nem képesek a vezetésre, és az ittas vezetést és a huligánokat is elfelejthetjük” – tette hozzá a blogbejegyzésében.

„A kocsi orra puha, habosított anyagból készült, hogy védje a gyalogosokat. A holttereket szenzorokkal figyeli a kocsi, az érzékelőkkel több mint két focipálya távolságra ellát, és minden akadályt érzékel” – folytatta Brint.

 

A prototípusnak nemhogy kormánykereke, de még pedáljai sincsenek, viszont kis túlzással több szenzorral vizsgálja a környezetét, mint egy űrszonda. Belül azért elhelyeztek a biztonság kedvéért egy nagy STOP gombot, az indulást pedig a GO gomb megnyomására hajtja végre az autó. Ezeken kívül csak pohártartók és egy, az útvonalat mutató képernyő található belül, ülések helyett egybeépített kanapén utazhat a két utas.

„Inspiráló volt egy üres lappal kezdeni a tervezést, és megkérdezni magunktól: ‘Minek kellene máshogy lennie ebben a járműben?” – nyilatkozta Chris Urmson, az önmagukat vezető autók kifejlesztéséért felelős projektvezető.

Az autónak egyelőre csak 40 km/h a végsebessége, de Brint szerint ezt később akár 160 km/h-ra is növelhetik, ha már elég biztonságos a működés. A Google célja, hogy egy év múlva már 100 darab ilyen jármű járja az utakat tesztelési céllal. Azokban a kaliforniai szabályozás miatt kell majd lennie kormánynak és pedáloknak, a vezető nélküli autókat egyelőre ugyanis csak úgy lehet tesztelni az államban, ha egy emberi vezető állandóan ott ül benne, hogy vészhelyzet esetén átvehesse az irányítást. Már készül azonban az új szabályozás, amely lehetővé fogja tenni a vezető elhagyását.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..