közúti fuvarozói ágazat

NFM: a közlekedést érintő uniós jogalkotásban az EU versenyképességét kell szem előtt tartani

2015.12.11.

Bármely, a nemzetközi közúti közlekedési ágazatot érintő új jogalkotásban elsőbbséget kell élveznie az Európai Unió globális versenyképességének - hangsúlyozta Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára az Európai Unió Közlekedési Tanácsának csütörtöki, brüsszeli ülésén a tárca közleménye szerint.

Az ülésen a közúti fuvarozás szociális szempontjait vitatták meg a tagállami szakminisztériumi vezetői. Az Európai Bizottság várhatóan 2017-ben megjelenő, új közúti csomaggal kapcsolatos javaslata tárgyalja majd a közúti közlekedés szociális kérdéseit - fejtette ki az NFM. Hozzátették: a csütörtöki vita célja az volt, hogy a tanács politikai iránymutatást adjon a témakör uniós szabályozásának tervezett módosításaihoz. A bizottság a tervek szerint még idén elindítja a nyilvános konzultációt, 2016 első felében kidolgozza a csomag elemeit, amit a testület 2016 végén fogadhat el.

Becsey Zsolt a beszámoló szerint kifejtette, hogy a fuvarozók külföldi piacra lépését és a munkaerő mozgását akadályozó protekcionista intézkedések nem férnek össze a közösségi jog alapelveivel. Az indokolatlan korlátozások a belső közlekedési piac széttöredezettségéhez vezetnek, rontják a teljes európai gazdaság harmadik országokkal szembeni versenyképességét. A szektor legújabb fejleményei hatékonyan kezelhetők a jelenlegi szabályok egységes értelmezésével, hathatósabb alkalmazásával - vélekedett a helyettes államtitkár. A tagállamok között a bérekben és szociális ellátásban megmutatkozó különbségeket nem lehet tisztességtelen versenyként értelmezni. Ezek az egyes országok gazdasági és társadalmi adottságain alapuló tényezők tartják mozgásban a belső piacot - tette hozzá Becsey Zsolt a közlemény szerint. A visegrádi országok küldöttségei teljes egyetértésben szorgalmazták a német minimálbérrel kapcsolatos bizottsági vélemény mielőbbi közzétételét. Közös álláspontjuk szerint nem akadályozható meg, hogy a kelet-közép-európai közlekedési társaságok és járművezetők hozzáférjenek az Európai Unió belső közlekedési piacához.

A magyar delegáció határozottan ellenezte a munkavállalók kiküldtetésével kapcsolatos irányelv hatályának kiterjesztését a nemzetközi közúti közlekedési ágazatra. Magyarország nem támogatja a kabotázzsal, vezetési és pihenőidőkkel kapcsolatos uniós rendelkezések elfogadását a 3,5 tonna alatti áruszállító gépjárművek használatára, és úgy véli, hogy csak körültekintő, megalapozott szabályalkotással kerülhetők el a belső közlekedési piac működésére káros hatást gyakorló intézkedések. Becsey Zsolt külön felhívta a figyelmet a harmadik országokkal, különösen Ukrajnával és Törökországgal való közlekedési kapcsolatok megfelelő kezelésére is - olvasható a közleményben. 

Forrás: MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.23
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő.  ..
2025.01.23
A Toyota terjeszkedési stratégiája régóta az, hogy ott gyártja a termékeit, ahol eladja. Az....
2025.01.23
Tuningversenyt hirdetett a Mitsubishi, arra kérve a jelentkezőket, hogy mutassák be az átalakításon....
2025.01.23
Százéves korában elhunyt Jimmy Carter elnök, akinek az adminisztrációja kulcsszerepet játszott az....
2025.01.23
A Wizz Air légitársaság 2024-ben újra megdöntötte saját utasforgalmi rekordját és 63 millió utast....
2025.01.23
Évek óta meglévő partnerséget erősített meg a Széchenyi István Egyetem és a komplex távérzékelési....
2025.01.23
Mintegy háromszázmillió forint pótdíjtartozást kell kifizetnie egy Pest vármegyei autókölcsönzőnek....
2025.01.23
A Subaru Corporation európai leányvállalata, a Subaru Europe bejelentette, hogy három évre szóló....
2025.01.23
Az Esperienza Neve Yakeshi-n bemutatott termékek az elegáns dizájnt és a kiváló teljesítményt....
2025.01.23
Az elmúlt hétvége során több kézi autómosót is feltörtek Dunaszerdahelyen - írja a parameter.sk. ..