Wolfsburg
A szeptember 1-től nyugalmazott vezérigazgató, Herbert Diess a dízelbotrány után más irányt és képet adott a cégnek. Az utóhatások még egyértelműen érezhetőek voltak, amikor 2018-ban vezérigazgatóként kezdett. Azóta a Volkswagen hitelesen és következetesen az elektromobilitás útját járja.
Herbert Diess szeptember 1-től már nem az első ember Wolfsburgban. Fotó: VW
Diess azonban az elején más vállalati kultúrát és más értékrendet is ígért. Új belső struktúraszintek kerültek kidolgozásra, új vezetői küldetésnyilatkozat, valamint a vállalati magatartási kódex elfogadása. Ez teljesen rendben volt, hogy megakadályozzuk, hogy a dízelbotrányhoz hasonló eset még egyszer megtörténjen – írja Burkhard Riering.
De Diess megváltozott a vezérigazgatói években. Egyre szélsőségesebbé, önközpontúbbá vált, elidegenítette az embereket, vagy a sajátjával próbált áttörni egy falat. A konzervatív német autóiparban egyesek még mindig elbizakodottnak találták az önábrázolást a közösségi médiában.
Egy olyan csoport, mint a Volkswagen, kezelhető-e egyáltalán az átalakulás idején? A VW túl nagy, túl politikai, túl német – mondják a kritikusok. Elég nehéz volt a régi időkben. Ezt mutatják az olyan túlzások, mint a dízelbotrány vagy a korrupció. Ám a zűrzavar idején, amikor nem marad kő kövön, és a gyorsaság a siker kulcsa, a vállalkozás még nagyobb kihívást jelent. Nincs ennél nagyobb feladat Németország üzleti világában – írja Burkhard Riering.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!