Koenigsegg
A patinás svájci autókiállításon két újdonságot lepleztek le a Koenigsegg standján, a legek autója címre abszolút esélyes Regara-t és az Agera RS-t. Előbbi esetében Az Agera One:1-nál is sokkoló 1341 lóerőt is felülmúlták az ötliteres, V8-as, biturbósból kipréselt 1500 lóerővel és 2000 Nm-es csúcsnyomatékkal, mely összteljesítményt villanymotorok segítségével produkálja az autó. Utóbbinál pedig szintén az 5,0 literes V8-cal operálnak, itt azonban nagyobb figyelmet fordítottak az aerodinamikai tulajdonságok javítására, a súlycsökkentésre, valamint a kezelhetőségre és a kanyarstabilitásra.
Koenigsegg Regera - Fotó: Horváth Miklós
Christian von Koenigsegg a TopGear-nek adott riportjában felfedte, hogy számára a Porsche 911, McLaren és Ferrari 458 által lefedett szektor egy darázsfészek, melytől a lehető legtávolabb szeretne állni. Éppen ezért talán a legkézenfekvőbb lépésnek a négyajtós kivitel megépítését tartja a svéd márka ügyvezetője.
Koenigsegg Agera RS - Fotó: Horváth Miklós
Az ötlet megvalósulását öt éven belülre datálja a cégvezető, de őt ismerve nem kizárt, hogy hamarabb megjelenik a nagyteljesítményű, puttonyos családi autó.
Forrás: yahoo.com