Moszkva
A közlekedési szakember elmondta, az orosz fővárosban már kifejlesztettek egy robottaxi szolgáltatást, és az első vezető nélküli villamos is készen áll a tesztekre. Moszkva alpolgármestere pedig ígéretet tett, hogy 2030-ig az összes személyszállító autóbuszt elektromos meghajtású lesz.
Maxim Likszutov szerint a főváros lakóinak körülbelül tíz évre lesz szükségük ahhoz, hogy a vezető nélküli járművek mindennapi életük részévé váljanak. Az autonóm technológiákkal az a céljuk, hogy biztonságosabbá tegyék a közúti közlekedést, valamint növelhessék a közlekedési hálózat kapacitását.
Az orosz fővárosban kísérleti stádiumban működnek a Yandex cég vezető nélküli taxijai. Jelenleg mintegy 150 önvezető jármű közlekedik Moszkva útjain, amelyeknek kereskedelmi használata már az idén elkezdődhet.
Ugyancsak a Yandex informatikai cég fejlesztői telepítik a vezető nélküli rendszert az egyik moszkvai villamosvonalra. Annak ellenére, hogy az autonóm irányítású villamos városi útvonalakon való elindításának időpontja még ismeretlen, a tömegközlekedésben használt ilyen típusú technológiák kifejlesztése olyan stádiumba jutott, hogy Moszkva - Peking után - a világon a második, Európában pedig az első metropolisz lesz, amely fejlett autonóm közlekedési hálózattal rendelkezik majd.
Likszutov kiemelte: a fejlesztések prioritása Moszkva közlekedési hálózatának környezetbarát átalakítása. Moszkva az idei évben úgy döntött, felhagy a dízel buszok vásárlásával, és letette voksát a zéró széndioxid kibocsátású tömegközlekedési járművek mellett. Jelenleg a főváros flottája mintegy 800 elektromos buszt számlál, és 2030-ra minden moszkvai városi tömegközlekedés teljesen környezetbaráttá válik. Ezzel az orosz főváros lesz Európa legnagyobb ilyen típusú térsége.
Augusztus közepén a McKinsey nemzetközi tanácsadó cég szakértői Moszkvát tömegközlekedés szempontjából a világon a harmadik legjobban ellátott városnak minősítették. Az orosz fővárost csak Szingapúr és Peking előzi meg.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!