autósport

Most, M1RA hétvége

2024.08.05.

HUMDA támogatású fiatal magyar pilótatehetségek gyűjtöttek díjakat a csehországi Mostban.

A magyar M1RA versenycsapat több osztályban indította fiatal pilótáit a csehországi Most pályán, ahol legifjabb tagjuk, a 14 éves Pintér Zyombor megszerezte első nemzetközi győzelmét a Swift Cup Europe-ban. Az időmérő megnyerése után Zsombi nagy versenyt futott, több csatából győztesen jött ki. Az év eleje óta M1RA csapattag Pintér Zsombor fejlődése és kitartása láthatóan töretlen.

A második helyen Csermely Móric - a nemzetközi értékelés éllovasa - érkezett Hartmann Balázst megelőzve. A M1RA másik tini pilótája, Csuzi Márton 10. helyen végzett, az 1.6-os kategóriában pedig Csuti Zoltán motorhiba miatt kénytelen volt feladni a versenyt.

A második futamot a lengyel Fabian Dybionka nyerte, Csermely Móric és Pintér Zsombor előtt. Az 1.6-os kategóriában szintén lengyel győzelem született, Maciej Szubczynski ért elsőként célba.

Csermely Móric nyerte a harmadik futamot Csehországban, Oskar Marszalkowski és Fabian Dybionka előtt. Az 1.6-os kategóriában Maciej Szubczynski-t intették le elsőként.

Pintér Zsombor: Sajnos a 3.verseny hatalmas csalódás volt, mivel a futam elején leszakadt az eső, és sajnos nem volt eső gumim! Ilyen körülmények között viszont lehetetlen volt felvennem a versenyt az élmezőnnyel, akik mind esős gumin voltak. Azért is nagyon szomorú ez számomra, mert az első 2 futam után én szereztem a legtöbb pontot a hétvégén, és úgy érzem a bajnokságban is nagyot léphettem volna előre, ha egyenlő feltételekkel tudok rajthoz állni a 3. futamon is. Az időmérőn, és az első 2 futamon is a verseny leggyorsabb köreit tudtam teljesíteni. Büszke vagyok rá, hogy ilyen nehéz körülmények között is meg tudtam szerezni a 7. helyet a futamon, és sikerült értékes tapasztalatokra szert tenni.

Nem a szokásos tarolással zárta a csehországi versenyhétvégét Bucsi Attila, aki a TCR Eastern Europe sorozatban indult Hyundai N30-as autóval. A nehéz, és rosszul sikerült időmérő edzés után az első futamon kármentés volt a cél és a negyedik helyre sikerült befutni,

A második futamon a hetedik helyről rajtoló Bucsinak már az első két kanyar után sikerült előrébb jönnie néhány pozícióval, ám ezután a szerencse nem a ő oldalán állt, mert egy kontakt után az első körben defektet kapott, ezért a bokszutcába kellett visszavánszorognia egy új bal első kerékért. Mivel a pályán safety caros vonatozás volt, a gyors bokszmunkának köszönhetően még lekörözés előtt sikerült visszaérnie a mezőnybe. Az újraindítás után nem maradt már sok idő és a hatodik helyig sikerült felküzdenie magát.

Bucsi Attila: Összességében sokkal erősebb hétvégében reménykedtünk, de a motorsport kiszámíthatatlan és néha igazságtalan, a lényeg, hogy mi kihoztuk a lehetőségeinkből azt, ami tőlünk telhető volt.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
Megkoronázta káprázatos debütáló évét, a modell megőrizte a What Car? által odaítélt rangos, ’Az év....
2025.01.26
A hagyományos táblák helyett digitális kijelzőket kapnak a pesti fonódó villamosvonalon közlekedő....
2025.01.26
Bugatti, Ferrari, Rolls-Royce hármas az élen, óriási árbeli különbség az első és második helyezett....
2025.01.26
A 2024 márciusában bevezetett tarifareform egyszerűsítette a kedvezmények rendszerét és sokak....
2025.01.26
Limitált mennyiségben megkezdődött a legendás 1967-es Ford Mustang hű utánzatának a sorozatgyártása....
2025.01.25
2024-ben a Porsche AG átfogóan megújította termékpalettáját: a Panamera, a Taycan, a 911 és a Macan....
2025.01.25
Az új Q6 e-tron Sportback Offroad tanulmány esetében a szélesebb nyomtáv és a megnövelt hasmagasság....
2025.01.25
Ez lesz az igazi self service.   ..
2025.01.25
Az amerikai szervezet 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági....
2025.01.25
A hajtásláncokon kívül mindenhez hozzányúltak, a megjelenés is sokat változott. ..