Volkswagen
A Bécsi Motor-szimpóziumon árult el részleteket az új TSI modellcsaládról a Volkswagen. Az EA 211 evo-ra keresztelt motorcsalád nemcsak kisebb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást ígér a jelenlegi motoroknál, de nagyobb teljesítményt is. Az előnyök nagy része abból származik, hogy ez lesz a világ második benzinmotorja a Porsche 911 Turbo erőforrása után, amiben változó geometriájú feltöltőt alkalmaznak.
Ezt ráadásul Miller-ciklusú működéssel kombinálják, ami tovább növeli a hatékonyságot. Az új Audi A4-esben már megtalálható egy Miller-ciklusú kétliteres TFSI motor, amely 190 lóerős. Később a következő Golf GTI is ezt a motort kapja majd meg, de természetesen erősebb formában.
Viszont az a motor, amely a Miller-ciklust a változó geometriájú turbóval először fogja kombinálni, a Bécsben bejelentett 1,5 literes, négyhengeres lesz, 130 és 150 lóerős változatban. Ez a motor a jelenlegi 1,4-es TSI-t váltja majd a palettán, ami azt jelenti, hogy a közeljövőben érkező konnektoros hibridekben (GTE modellek) is ezt a motort fogják használni. Azért választották az 1,5 literes lökettérfogatot, mert ez a legnagyobb méret, amire még a kedvező adózási szabályok vonatkoznak Kínában, és több nyomatékot is szerettek volna, mint az 1,4-esnél.
A 130 lóerős változat 1300-as fordulatszámtól 4000-ig biztosítja a maximális, 200 Nm-t, a 130 lóerő pedig 5000 és 6000 között jelentkezik. Elődjéhez hasonlóan az új motorban is lesz hengerlekapcsolás (két henger) részterhelésnél, ami tovább csökkenti a fogyasztást, akár egy literrel is. A kisebb belső súrlódás, valamint az új közvetlen befecskendezéses technológia (amely 350 bar nyomáson üzemel) tovább javítja a motor gázreakcióit és károsanyag-kibocsátását.
Az új 1,5 literes TSI gyártása még idén elkezdődik, de azt még nem lehet tudni, hogy melyik modell kapja majd meg először.