beruházások
Fotó: Eszék városa
Kiemelték, a jelentős beruházások hiánya ahhoz vezetett, hogy a városban teljesen elavult a villamoshálózati infrastruktúra. Az utolsó új villamos 1982-ben érkezett Eszékre, így a korszerűsítés egyszerűen elengedhetetlen a tömegközlekedésben - tették hozzá.
A munkálatok 2022 márciusában kezdődtek, és 8,5 kilométer földalatti, valamint 9,5 kilométer felsővezeték-hálózat kiépítését foglalják magukba, továbbá a meglévő villamosvonal 9,8 kilométeres szakaszának korszerűsítését, illetve 23 villamosmegálló felújítását, hogy a fogyatékossággal élők és mozgáskorlátozottak számára is akadálymentes hozzáférést biztosítsanak.
Eddig a munkálatok mintegy 95 százaléka készült el. A városvezetés és az eszéki városi személyszállítási vállalat közleménye szerint az építési és villanyszerelési munkák az idei év második negyedévének végére fejeződnek be.
Eszék városa így minőségi villamoshálózatot kap, amely fontos a rezgés és zajcsökkentés szempontjából is, a vezetékeket összekötő 380 új oszlopot pedig részben közvilágításra használják majd.
A mintegy 96 ezer lélekszámú város vezetése 23 millió euró értékben írta alá szerződést tíz új villamos beszerzésére a Koncar horvát elektromos, közlekedési és energiaipari vállalattal. Az első már megérkezett, a többit folyamatosan szeptember végéig szállítják le.
További tíz alacsonypadlós villamos beszerzését is tervezik, amellyel így megújulna a teljes villamospark.
Ivan Radic polgármester elmondta, az új villamosok modernebbek és kényelmesebbek; 21 méter hosszúak és 135 férőhellyel rendelkeznek, a korábbiak 14 méter hosszúak voltak és 88 ülőhellyel rendelkeztek.
Jelezte, megkezdődtek az előkészületek 19 új elektromos autóbusz beszerzésére is, valamint a hozzájuk tartozó töltőállomások infrastruktúrájának kiépítésére.
A befektetés értéke 15 millió euró és teljes egészében a nemzeti helyreállítási és ellenállóképességi terv keretén belül finanszírozzák.
A járműpark megújítása mellett Eszék tervei között szerepel egy új garázs építése is az említett tömegközlekedési eszközök részére, amely projekt a becslések szerint körülbelül 50 millió euróba kerülne.
MTI
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!