Genfi Autószalon
A Volkswagen csak óvatosan frissítette a nagy egyterű külsejét, a frissített példányokat az új LED-es hátsó lámpáról, a két új metálfényezésről és az új könnyűfém felnikről lesz a legkönnyebb felismerni. Mindezeken túl a Sharan belső tere is megújult, új anyagok gazdagítják a belteret, lecserélték a kormányt, és már masszírozós ülés is rendelhető.
A turbófeltöltésű benzinmotorok akár 15 százalékkal takarékosabbak, és teljesítik az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát. Az 1,4-es teljesítménye 150, a kétliteresé 220 lóerő, utóbbinál ez 20 lóerős teljesítménynövekedést jelent. A dízelmotorok kínálatában három különböző teljesítményszint közül választhatnak az ügyfelek: a 115 lóerős, a 150 lóerős (amely 10 lóerős teljesítménynövekedést jelent) illetve a 184 lóerős kétliteres választható, utóbbi 7 lóerővel lett erősebb. A feláras hatfokozatú duplakuplungos váltóhoz (DSG) már vitorlázó funkció is kapcsolódik, ami azt jelenti, hogy gázelvételkor a rendszer önműködően leválasztja a sebességváltóról a motort.
A szériafelszereltség részeként érhető el a másodlagos ütközésvédelem rendszere (Multi Collision Brake), amely a balesetet követően amennyiben a vezető már nem tud beavatkozni automatikusan lelassítja a járművet. E technikai megoldás mellett opcionálisan számos vezetés támogató rendszer érhető el a megújult Sharan kínálatában: ilyen például a jármű előtti területet felügyelő, városi vészfék-funkcióval ellátott Front Assist rendszer, a sávtartást segítő Lane Assist rendszer, a követési távolság automatikus szabályozása (ACC), a harmadik generációs Park Assist parkoló asszisztens (a beparkolás és kiállás támogatására) illetve a holttér-érzékelő (Blind Spot Sensor), amely sávváltásnál a visszapillantó tükrök holtterében érkezőkre hívja fel a vezető figyelmét.
A Sharan kínálatában megjelenik a Volkswagen második generációs moduláris infotainment koncepciója (MIB). A Sharan az egyik első Volkswagen, amelynél elérhető az „App Connect”; köszönhetően a „MirrorLink TM“, „Android Auto“ (Google) und „Car Play“ (Apple) platformoknak a legkülönbözőbb alkalmazásokat tárolhatjuk az új infotainment rendszerben. Ezen kívül az új koncepció gyors processzoraival (optimalizált rendszerbetöltés, gyors útvonaltervezés, optimális érintőképernyő teljesítmény) és nagyfelbontású kijelzőjével jelent előrelépést a korábbi rendszerhez képest.