ICDP

Mit vár az ICDP 2019-től?

2018.12.27.

Az ICDP minden évben új kutatási programot indít, a 2018-as év végével pedig az eddigi program is lejár és új területeken vizsgálódnak majd a kutatóik. Kis előretekintésként nézzük meg, mire számíthatunk 2019-ben.

Viszont előtte érdemes lehet ismét pár szót szánni magára az ICDP-re. Mi ez? Mit csinálnak? Kik ők?

Az ICDP (International Car Distribution Partnership) egy nemzetközi kutató- és tanácsadószervezet, ami a gyártókat érintő alapvető kérdések vizsgálata mellett elsősorban a kereskedelemre és az aftersales-re koncentrál. Köszönhetően az Európa számos országából érkező, valóban kiváló kutatóknak, a kiterjedt kapcsolati hálónak és a több évtizedes tapasztalatnak, a szervezet a maga nemében egyedülálló.

De miért foglalkozunk azzal, amit csinálnak? Nos, azért, mert az Autószektor nem csak az átlag olvasónak készül, hanem a szakmának. A szakmát pedig pontosan azok a kérdések érdeklik, amiket az ICDP boncolgat. Márpedig náluk mélyebben és alaposabban senki sem vizsgálódik, így nem lehet kérdés, hogy az ICDP anyagait feldolgozzuk.

Az ICDP kutatói elsősorban brit, francia, német és olasz szakemberek, de a globális projektekben brazilok és kínaiak is részt vesznek. Földrajzilag elsősorban az 5 nagy európai piacra koncentrálnak (Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország), valamint minden évben külön tanulmányt készítenek a brazil és a kínai autóipar újdonságairól is. 

Nézzük hát, mit is fogunk feldolgozni a következő év során!

A vásárlók

Gyárthatnak akármilyen, akármennyi autót, ha nincs aki megvegye és használja őket. Épp ezért az ICDP kutatási terveinek mára elmaradhatatlan része az vásárlók viselkedésének elemzése. Hogyan kezdenek el tájékozódni? Mi alapján döntenek? Fontos, hogy az autó saját tulajdonban legyen? Elképzelhető, hogy a kereskedőket kikerülve, online vásároljanak autót?

Értékesítési csatornák

Mire számíthatnak a kereskedők? Működőképes az online értékesítés koncepciója? Hogyan fognak átalakulni a kereskedői hálózatok? Ezekre a kérdésekre egytől egyig választ kapunk majd a következő év során.

Aftermarket

Mi vár az aftermarket elhanyagolt, mégis létfontosságú területére? Milyen hatása lesz az elektromos autók terjedésének, az önvezető autóknak és a hálózatba kapcsolt járműveknek? Mire számíthatnak a szervizek, legyen szó magánvállalkozásra, vagy éppen márkaszervizről?

Szabályozás

Az új technológiák új szabályokat igényelnek. Kié lesz az adat, ami a hálózatba kapcsolt járművek küldenek? Hogyan szabályozzuk az önvezető autókat? Valóban megoldást jelentenek az elektromos autók a környezeti problémákra?

Az itt felsorolt témakörök csak egy részét képezik az ICDP kutatási területeinek, ugyanakkor jól mutatják, hogy a szervezet mennyire széles spektrumon vizsgálja az autóipart. Nem kérdés, hogy eredményeik tartogatnak majd izgalmas újdonságokat, amelyekről egytől-egyig beszámolunk majd 2019-ben is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
Nosztalgia járat: sztorik és prospektusok a múltból. ..
2025.02.10
A legnagyobb globális autóipari csoportok is megszenvedhetik, ha az Egyesült Államok bevezeti a....
2025.02.10
Miközben néhány nappal ezelőtt az első Japánon kívüli Lexus gyár létesítéséről érkezett bejelentés....
2025.02.10
A beszámolók szerint az ÖVP (Osztrák Néppárt) és az FPÖ (Osztrák Szabadságpárt) jelenleg is tárgyal....
2025.02.10
Közeledik az igazság pillanata: március 31-én kiderül, mely autók győznek az Év Magyar Autója 2025....
2025.02.10
A jelenlegi büntetési rendszer ellen van a franciákon kívül több európai ország is.   ..
2025.02.10
A Nemzetgazdasági Minisztérium és az Európai Űrügynökség által szerdán, Budapesten szervezett....
2025.02.10
2025 januárjában a Rába Nyrt. részvényárfolyamának növekedése többéves rekordot döntött, és....
2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..