Mazda CX-80
Nem kedvez a jelenlegi autóipari környezet a hagyományos gyártóknak. A forszírozott villanyosítás, az egyre több alapáras biztonsági rendszer és a szigorodó károsanyag-kibocsátási normák mind ellehetetlenítik a függetlenséget vagy szimplán csak a megfizethető kis autók gyártását. Szóval nem csoda, hogy a legtöbb hagyományos gyártó igyekszik a prémium irányába elmozdulni, hogy legyen némi nyereségük is a unitokon. Ugyanez a Mazda esetében is megfigyelhető, akik most azt is elárulták, hogy miként képzelik el a három éve bejelentett prémium elmozdulást.
A Mazda eddig is minőségi gyártónak számított, akik a prémiumság határán mozogtak, de ezt az elmozdulást most a kínálat felfelé bővítésével, a CX-80 vagy az új Mazda6 modellek bevezetésével kívánják egyértelművé tenni. Jon Leverett, a Mazda egyik projekt managere úgy nyilatkozott: „Nem a luxus, hanem inkább a „butik” vásárlókra koncentrálunk. Azokra, akik elvárnak egyfajta minőségi színvonalat, de fontos számukra az ár-érték arány is. A mi autóink az értékről szólnak. Se nem drágák, se nem olcsók, de amit az autóba rakunk, az megéri.” A Mazda terve pedig úgy látszik, hogy beválik, még az olyan minőségérzékeny piacokon is, mint az amerikai, ahol rekord évet könyvelhettek el tavaly.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!