Land Cruiser
A Land Cruiser 250 megjelenésével a figyelem perifériájára szorult a nagy testvér, a Land Cruiser 300. Ez részben érthető, hiszen a 250-es – a nagy múltú Prado széria legújabb tagja – kedvezőbb áron, kezelhetőbb méretben kínál ütőképes közúti és terepképességeket. Ugyanakkor a 300-as nem csak azért érdemel elismerést, mert a márka globális zászlóshajója, hanem azért is, mert annak idején, 2021 augusztusában vele debütált az a TNGA-F platform.
Ez a különleges architektúra nem csak a Toyota-csoport haszonjárművei előtt nyitott meg vadonatúj dimenziókat, de a globális autóiparban is forradalmi újdonságnak számított azáltal, hogy a személyautók elektronikus, digitális tudását ötvözte a haszonjárművek robusztus felépítésével. A villamosított (hibrid) hajtásláncok, valamint fejlett vezetőtámogató funkciók bevezetését egyaránt lehetővé tevő technológia azóta számos globálisan és regionálisan forgalmazott típusban jelent meg, legutóbb épp a Land Cruiser 250-ben. Ez azonban most változni fog: hamarosan – a japán szaksajtó szerint március 18-án – megérkezik ugyanis a jól megérdemelt modellfrissítés, amely ismét a TNGA-F modellcsalád legmodernebb tagjává teszi a Land Cruiser 300-ast.
Ahogy várható volt, elsősorban a digitális és elektronikus tartalmak terén bővül az LC300 tudása. Bővül a vezetőtámogató funkciók köre. Az új Toyota Safety Sense+ 3.0 csomagban nagyobb tudású az ütközésmegelőző (Pre-Crash) szolgáltatási csokor, és megjelenik az autóban a biztonságos kiszállást támogató figyelmeztető rendszer. A műszeregység teljes egészében digitális lesz, eltűnik tehát a 4,2 colos képernyőcske: mostantól felszereltségi szinttől függően 7,0 vagy 12,3 colos kijelzőn jelennek meg a jármű- és menetadatok.
A multimédiás rendszer változatlanul kétféle méretű (8,0 vagy 12,3 colos) érintőképernyővel rendelhető, de feljavítják a képminőséget. Adatkommunikáció-modult építenek be, és megjelenik a Miracast funkcionalitás, amely médiaátvitelt (audio/video) tesz lehetővé a felhasználó telefonjáról a fedélzeti kijelzőre. Ezzel párhuzamosan törlik az így feleslegessé vált optikai meghajtót: mostantól nem elérhető a CD-/DVD-lejátszó a típushoz. Ezen kívül feljavítják a jármű kiberbiztonsági jellemzőit, és megerősítik a lopásvédelmi rendszereket, reagálva arra a sajnálatos trendre, amely Japán egyik leggyakrabban ellopott típusává tette a Land Cruiser 300-ast.
Ez utóbbi elsősorban annak „köszönhető”, hogy a Toyota képtelen annyit gyártani a nagyméretű terepjáróból, amivel kielégíthetné a rendkívüli ügyféligényeket. Ez egyelőre nem változik: a megújuló 300-assal a már felhalmozódott megrendeléseket fogja kielégíteni a gyártó, a modell átmenetileg továbbra sem rendelhető. A Toyota Land Cruiser 300 változatlanul kétféle V6-os turbómotorral készül. A 3,5 literes benzines erőforrás legnagyobb teljesítménye 305 kW (415 LE), a legnagyobb forgatónyomaték 650 Nm. A 3,3 literes dízelmotor maximális teljesítménye 227 kW (309 LE), a nyomatéki csúcs 700 Nm. Mindkét motorhoz tízfokozatú automata sebességváltó csatlakozik.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!