Renault
Képek forrása: Renault
A Renault lerántotta a leplet a jövő évben piacra kerülő haszongépjárműveiről, így a Traficról, a Goelettről, és az Estafetteről is. A modellek elnevezése sem a véletlen műve, hiszen mindegyik régi modellekre emlékeztető neveket kapott.
A három új kisteherautó jól láthatóan különbözik a jelenleg is elérhető Trafictól, valamint a nemrégiben átdolgozott Master-től is. Ennek okát abban kereshetjük, hogy az autók felépítését a Renault alvállalatának számító Ampere dolgozta ki, a technológia neve pedig a 'Software Defined Vehicle' (SDV) lett.
Habár a három bemutatásra kerülő modell tisztán elektromos, abban nem lehetünk biztosak, hogy a Trafic következő generációja is kizárólag elektromos hajtással bír majd.
Az új Trafic E-Tech külső megjelenése lényeges eltér a jelenlegi modellétől: a Renault legújabb logójával, vékony LED-es fényszórókkal, elülső kiegészítő lámpákkal, hátső függőleges lámpákkal, rengeteg fekete burkolattal és éles ívekkel látták el a járművet. A négy kereket a lehető legjobban a karosszéria szélén helyezték el, hogy javítsák a teherbíró képességét is a Trafficnak.
Műszaki adatok jelenleg még nem állnak rendelkezésünkre a modellt illetően, viszont azt biztosan tudjuk, hogy az Ampere 40 és 84 kWh közötti akkumulátorkapacitásra képes. A jelenlegi Trafic Electric 52 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, amely akár 300 kilométer megtételére is elég lehet, viszont az új modellben jelentős növekedésre számíthatunk, mert ezt már a kezdtektől fogva elektromos járműnek tervezték és nem egy meglévő dízelt alakítottak át.
Az Estafette - amely nevét az 1959 és 1980 között gyártott Renault furgonokról kapta - egy dobozos furgon, amely 5,27 méter hosszú, 1,92 méter széles és 2,6 méter magas. A tavaly bemutatott Estafette koncepciójármű erős befolyása miatt a sorozatgyártású autó ugyanazt az első dizájnt kapta, mint a Trafic, viszont egy nagy, dobozos rakodótérrel vegyítve, amely lehetővé teszi egy 190 centiméter magas személy könnyed mozgását is a rakodótérben.
Ami a Goelette nevének eredetét illeti, azt egy 1960 és 1970 között forgalmazott nyitott platós teherautóról kapta. A jármű 3 fajta variációban lesz elérhető: fülkés, dobozos és billenős változatban. Ezen lehetőségek a Renault szerint megnyitják az utat az átalakítások széles palettájához is.
A további részleteket a három kisteherautó 2026-os piacra dobása előtt jelentik majd be, a Renault pedig megerősítette, hogy az új modelleket Észak-Franciaországban, a Sandouville-i gyárban fogják összeszerelni - ahol egyébként a jelenleg kapható Trafic-ot is gyártják.