Toyota Motor Company

Mini-Nürburgringet épített a Toyota Japánban

2019.05.02.

Egy hatalmas erdő közepén építette fel változatos és technikás, 5,3 kilométeres tesztpályáját a Toyota. Az ihletadó a legendás Nordschleife volt.

Átadta új simojamai műszaki központjának első fázisát, egy igen technikás versenypályát a Toyota. A 651 hektáron elterülő, autófejlesztő részleggel is rendelkező létesítmény hamarosan egy nagysebességű tesztszakasszal, valamint speciálisan kialakított felületű útelemekkel is kiegészül.

A Nordschleife, azaz a Nürburgring északi nagyköre a világ minden bizonnyal legismertebb és az egyik legtechnikásabb versenypályája. Embert és gépet próbáló szakaszai különféle találó becenevekre tettek szert az átadása óta eltelt több mint kilencven év alatt; a pályaversenyzésben szokatlanul nagy szintkülönbségű pálya (20,8 kilométeren több mint 300 méter) egyes kanyarkombinációi jó néhány újkori körpálya építéséhez álltak modellt.

Ez esetben azonban a mini-Nürburgring elnevezés csupán a Toyota új tesztpályájának filozófiájára és sajátos körülményeire utal: a 75 méteres szintkülönbséggel megépített pálya fákkal benőtt területen kanyarog. A Toyota számára kulcsfontosságú szempont volt, hogy az új kutatás-fejlesztési létesítmény a lehető legkevésbé terhelje meg a környezetet, ezért a 650,8 hektáros terület 70 százalékán megtartották az eredeti vegetációt. Ezt a szemléletet a japán nyelvben úgy nevezik, szatojama, azaz hegyi falu – a kifejezés a természeti környezettel harmóniában együtt élő emberi közösségre utal.

„A pilóták a világ legkülönfélébb úttípusaival találkozhatnak ezen a versenypályán” – mondta a pálya átadó ünnepségén Tojoda Akio, az autógyártó első számú embere. „A világ különböző pontjain folytatott tesztek mellett a kíméletlen menetviszonyok modellezésére alkalmas új létesítmény is hozzájárul ahhoz, hogy minden egyes típusunkat a lehető legtökéletesebbre fejlesszük, és a vezetés hamisítatlan élményét tükröző, mind jobb autókat építsünk.”

A 2022-től teljes funkcionalitással üzemelő létesítmény építése mintegy 300 milliárd japán jent (777 milliárd forint) emészt fel; a Toyota City és Okazaki között elterülő komplexum körülbelül 3300 embernek ad majd munkát. A körpályán jelenleg mintegy ötvenen dolgoznak, többségükben tesztpilóták.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
A Tesla részvényárfolyama 45%-kal esett vissza december végétől kezdve egy sor negatív hír és....
2024.05.14
Egy egyedülálló körkörös gazdálkodási kezdeményezés keretében a Toyota házon belül összegyűjtött....
2024.05.14
Évről évre kevesebbet érnek, mutatjuk, hogy miért és hogy mennyivel.   ..
2024.05.14
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) delegációjának németországi látogatása keretében Nagy Márton....
2024.05.14
A rendőrség a 67-es kilométerszelvénynél letereli a forgalmat a Győr felé vezető oldalon - írja a....
2024.05.14
A Volvo Construction Equipment (Volvo CE) elérhetővé teszi az elektromos töltési megoldások 48V DC....
2024.05.14
Az Audi Hungaria vezetői Németország bajor tartományi parlamentjének Gazdasági, Regionális....
2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....