'1.4 TFSI
Lehet, hogy a Tesla 'rajongói' a tőzsdén elhiszik ezt a történetet, de ha a problémák csak a korlátozott kínálattal kapcsolatosak, akkor hogyan sikerülhet még mindig 46.000 autót többet gyártani, mint amennyit valójában eladtak? Az árcsökkentés nem az egyetlen terület, ahol a Tesla kénytelen alkalmazkodni az elektromos autók piacán zajló heves versenyhez. Annak ellenére, hogy Musk nagy állításokat tett arról, hogy soha nem költenek egy dollárt sem reklámra, a Tesla tavaly először állított fel egy marketingosztályt (mielőtt belevette volna őket a tömeges elbocsátásokba az elmúlt héten egy tipikus Musk-fordulatban). Azonban tavaly valódi pénzt költöttek digitális hirdetésekre, még ha ez viszonylag elhanyagolható 6,4 millió dollárról is szólt. Óriásplakát-hirdetéseket is láttak a tokiói Hamada repülőtéren múlt novemberben - ez is egy újítás.
Több éven keresztül a Teslának volt egy monopolhelyzete - ha félprémium elektromos autót akartál, akkor Teslát kellett vásárolnod. Elég korai felhasználó (és kormányzati ösztönző) volt a környéken ahhoz, hogy minden évben folyamatosan növeljék a mennyiséget, és vevőket találjanak a listaárakon. Igen, mindig volt egy negyedév végi nyomás, de kialakult egy lendület, amelynek következtében Musk 2020-ban kijelentette, hogy 2030-ra 20 millió járművet akar eladni - a mai Toyota méretének kétszeresét. Ez lehetővé tette a Teslának, hogy elkerülje a drága modellfrissítéseket minden néhány évben, mint a hagyományos gyártók, bár igaz, hogy sok változás történt a termékben és a költségek csökkentése érdekében mind hardver-, mind szoftverszinten. A közvetlen értékesítési modell jól működött, mivel a vásárlók a Teslát keresték, és nem fordítva, és a következetesen gyenge ügyfélszolgálat sem tűnt úgy, hogy problémát okozna, az esetleges negatív hangokat nagyrészt a sok Tesla-rajongó elnyomta.
Amíg Elon Musk vezeti a vállalatot, addig a Tesla mindig marad egy kicsit lázadó, de a piac arra kényszeríti majd őket, hogy "normálisabbá" váljanak, vagy legalábbis a normális kihívásokkal kelljen szembenézniük, amellyel minden autógyártónak szembe kell néznie. Kénytelenek lesznek ők is gyakrabban frissíteni, mert amikor hetente jön ki új kínai modell, akkor egy idő után kevés lesz egy olyan autó, ami ugyanúgy néz ki, mint 7 évvel ezelőtt.
A másik két terület, amelyet hangsúlyosan kezel Musk stratégiai céljai között, a digitális szolgáltatások és az önvezetés. Bár a Teslának lehet van némi előnye ezen a területen, mivel Musk kockázatvállaló, ezeket az új képességeket hamarabb be fogja vetni, mint ahogyan más gyártók körültekintőnek tartanák. Jó eséllyel ez lehet az a terület, ahol a Tesla próbál majd kitűnni. Olyan lehet ez, mint a BMW hátsó kerék hajtása, a Skoda okos megoldásai vagy a Toyota tartóssága. Egy extra, amit egy autógyártó (a sok közül) kicsit jobban tud, mint a többiek.