'1.4 TFSI

Vége felé közeledhet a Tesla különutassága

2024.05.14.

A Tesla részvényárfolyama 45%-kal esett vissza december végétől kezdve egy sor negatív hír és bejelentés hatására. A legtöbb tőzsdén jegyzett vállalatnál ez hatalmas aggodalomra ad okot, azonban a zuhanás ellenére a vállalat piaci tőkeértéke még mindig több mint hétszerese a Toyotaénak, és Elon Musk a média és a befektetők felé továbbra is tanúsítja azt a meggyőzőhozzáállást, amelyre az évek során megszoktunk. 

A negatív történetek közé tartoznak azok is, amelyek közvetlenül kapcsolódnak a vállalat értékesítési és pénzügyi teljesítményének negyedéves jelentéséhez, tehát egy részvényárfolyam esés ilyen körülmények között várható lenne. Fontos figyelembe venni, hogy a Tesla a közvetlen értékesítési modellt használva nem tudja a számokat felhúzni minden negyedév végén azáltal, hogy nagy tételben eladja a terméket a kereskedőknek, mint ahogy más autógyárak teszik azt, Ez az első alkalom, hogy negyedéves értékesítési mennyiségek csökkentek a járvány kezdete óta, és a vállalat különböző okokra hivatkozott, ideértve az üzemfrissítéseket, a Vörös-tengeren átívelő szállítás zavarait és aberlini gyár ellen elkövetett gyújtogatást, ami néhány napig leállásra kényszerítette azt.

Lehet, hogy a Tesla 'rajongói' a tőzsdén elhiszik ezt a történetet, de ha a problémák csak a korlátozott kínálattal kapcsolatosak, akkor hogyan sikerülhet még mindig 46.000 autót többet gyártani, mint amennyit valójában eladtak? Az árcsökkentés nem az egyetlen terület, ahol a Tesla kénytelen alkalmazkodni az elektromos autók piacán zajló heves versenyhez. Annak ellenére, hogy Musk nagy állításokat tett arról, hogy soha nem költenek egy dollárt sem reklámra, a Tesla tavaly először állított fel egy marketingosztályt (mielőtt belevette volna őket a tömeges elbocsátásokba az elmúlt héten egy tipikus Musk-fordulatban). Azonban tavaly valódi pénzt költöttek digitális hirdetésekre, még ha ez viszonylag elhanyagolható 6,4 millió dollárról is szólt. Óriásplakát-hirdetéseket is láttak a tokiói Hamada repülőtéren múlt novemberben - ez is egy újítás.

Több éven keresztül a Teslának volt egy monopolhelyzete - ha félprémium elektromos autót akartál, akkor Teslát kellett vásárolnod. Elég korai felhasználó (és kormányzati ösztönző) volt a környéken ahhoz, hogy minden évben folyamatosan növeljék a mennyiséget, és vevőket találjanak a listaárakon. Igen, mindig volt egy negyedév végi nyomás, de kialakult egy lendület, amelynek következtében Musk 2020-ban kijelentette, hogy 2030-ra 20 millió járművet akar eladni - a mai Toyota méretének kétszeresét. Ez lehetővé tette a Teslának, hogy elkerülje a drága modellfrissítéseket minden néhány évben, mint a hagyományos gyártók, bár igaz, hogy sok változás történt a termékben és a költségek csökkentése érdekében mind hardver-, mind szoftverszinten. A közvetlen értékesítési modell jól működött, mivel a vásárlók a Teslát keresték, és nem fordítva, és a következetesen gyenge ügyfélszolgálat sem tűnt úgy, hogy problémát okozna, az esetleges negatív hangokat nagyrészt a sok Tesla-rajongó elnyomta.

Amíg Elon Musk vezeti a vállalatot, addig a Tesla mindig marad egy kicsit lázadó, de a piac arra kényszeríti majd őket, hogy "normálisabbá" váljanak, vagy legalábbis a normális kihívásokkal kelljen szembenézniük, amellyel minden autógyártónak szembe kell néznie. Kénytelenek lesznek ők is gyakrabban frissíteni, mert amikor hetente jön ki új kínai modell, akkor egy idő után kevés lesz egy olyan autó, ami ugyanúgy néz ki, mint 7 évvel ezelőtt.

A másik két terület, amelyet hangsúlyosan kezel Musk stratégiai céljai között, a digitális szolgáltatások és az önvezetés. Bár a Teslának lehet van némi előnye ezen a területen, mivel Musk kockázatvállaló, ezeket az új képességeket hamarabb be fogja vetni, mint ahogyan más gyártók körültekintőnek tartanák. Jó eséllyel ez lehet az a terület, ahol a Tesla próbál majd kitűnni. Olyan lehet ez, mint a BMW hátsó kerék hajtása, a Skoda okos megoldásai vagy a Toyota tartóssága. Egy extra, amit egy autógyártó (a sok közül) kicsit jobban tud, mint a többiek.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..
2025.01.15
2025-ben a Renault 5 E-Tech electric és az Alpine A290 lett az Év Autója. Az eredményt az európai....
2025.01.15
Gőzerővel zajlik a Forma–1-es versenypályánk megújulása. A Hungaroring a napokban helyzetjelentést....
2025.01.15
Összeütközött két személyautó és egy kisbusz Székesfehérváron, a Kadocsa utcában, azaz a 7-es főút....
2025.01.15
Spanyolországban 1 millió autót adtak el 2024-ben, amivel a piac visszaállt a Covid előtti szintre....
2025.01.15
A viadal honlapja szerint Dalin 64 nap 19 óra 22 perc 49 másodperc alatt hajózta körbe a bolygót,....
2025.01.14
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1242-en lépték át Bács-Kiskun....
2025.01.14
Jogászként végzett, majd a külkereskedelemben dolgozott és részese volt az újkori magyar....
2025.01.14
A közúti biztonságot, a közlekedési hálózatok hatékonyságát, valamint a balesetek és a forgalmi....